Fremtidens tog (Generelt)
Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas
Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas
Vh Thomas
Tror man skal være indbudt.
Der er vedholdende rygter om at det bliver Alstom.
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k
Vh Thomas
TV 2 news
Mvh vestjyden
--
AR 2052
Vh Thomas
Tror man skal være indbudt.Der er vedholdende rygter om at det bliver Alstom.
Tja, efter deres køb af Bombardier har de jo også ca 50% chance for at vinde udbuddet.
Jeg hepper på Stadler, derefter Siemens.. :)
Hér:
https://nyheder.tv2.dk/2021-04-12-om-lidt-praesenteres-nye-tog-for-milliarder
Vh Thomas
Tror man skal være indbudt.Der er vedholdende rygter om at det bliver Alstom.
Og den holdt stik
Det gjorde det vidst! Nu er det jo bare hvilken “hyldevare” der er snak om
Alstom Coradia Stream
--
Mvh Anders
Alstom Coradia Steam
For de tyskkyndige kan der læses her
DSBs pressemeddelelse (med billede m.v.):
https://www.dsb.dk/om-dsb/presse/pressemeddelelser/el-togsat-fra-alstom-skal-kore-dsb-i...
M.v.h.
Niels
Der er TGV's lillebror og lintens storebror
Mvh vestjyden
--
AR 2052
Mvh vestjyden
Forhåbentlig lintens rige fætter
--
Eskild
Mvh vestjyden
Forhåbentlig lintens rige fætter
Er ihvertfaldt alle i Alstom-familien
Mvh vestjyden
--
AR 2052
Den sene TVA i går havde selvfølgelig et indslag om toganskaffelsen: https://www.dr.dk/drtv/se/tv-avisen-21_00_-nye-el_tog-afloeser-ic3-og-ic4_246881 .
Adspurgt om togets max. hast. udtalte en "togekspert" bl.a., at dieselgenerationen nu afløses af et "basistog", der er ok til "kørslen mellem Korsør og Slagelse samt de mellemliggende stationer".
Ja, bemærkede det også, at toget kunne dække, var det 90 % af nuværende kørselsbehov?
Og falder fint i tråd med flere "eksperter" som udtaler at DSBs nye tog grundlæggende er et regionaltog.
Det hænger givet sammen med den struktur der har været i Danmark, hvor alle tog som udgangspunkt stopper alle/mange steder. Dette for at få mest økonomi i det.
Men jeg lyttede mig også til at politikerne (måske) godt kunne se at der fremover er behov for et "lyntog". Og strækningen København - Odense - Aarhus bliver givet ombejlet i fremtiden, DSB har ofte medgivet, at det er den eneste strækning hvor de tjener penge. Al anden togtrafik er "på støtten".
JH
Ja, bemærkede det også, at toget kunne dække, var det 90 % af nuværende kørselsbehov?
Og falder fint i tråd med flere "eksperter" som udtaler at DSBs nye tog grundlæggende er et regionaltog.
Det hænger givet sammen med den struktur der har været i Danmark, hvor alle tog som udgangspunkt stopper alle/mange steder. Dette for at få mest økonomi i det.
Men jeg lyttede mig også til at politikerne (måske) godt kunne se at der fremover er behov for et "lyntog". Og strækningen København - Odense - Aarhus bliver givet ombejlet i fremtiden, DSB har ofte medgivet, at det er den eneste strækning hvor de tjener penge. Al anden togtrafik er "på støtten".
Men jeg hæftede mig ved, hvad "togeksperten" de facto sagde (min. 4:15 i linket).
Fire sene aftener med ændringer på et tog fra Fredericia til Esbjerg
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Kalundborg
To aftener med Togbus for to tog mellem Padborg og Flensborg
Nætter og tidlige morgener med ændringer mellem København H, Køge og Næstved
Aftener med ændringer mellem København H, Næstved og Nykøbing F - Togbusser Vordingborg - Nykøbing F