Fremtidens tog (Generelt)
Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas
af Thom32, 12/4 2021, 13:53 (1415 dage siden)
Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas
af Poul Brandt, Nordsjælland, 12/4 2021, 14:00 (1415 dage siden) @ Thom32
Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas
Tror man skal være indbudt.
Der er vedholdende rygter om at det bliver Alstom.
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k
af mikkelwf, 12/4 2021, 14:16 (1415 dage siden) @ Poul Brandt
Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas
Tror man skal være indbudt.Der er vedholdende rygter om at det bliver Alstom.
Tja, efter deres køb af Bombardier har de jo også ca 50% chance for at vinde udbuddet.
Jeg hepper på Stadler, derefter Siemens.. :)
af larsht, 12/4 2021, 15:31 (1414 dage siden) @ Poul Brandt
Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas
Tror man skal være indbudt.Der er vedholdende rygter om at det bliver Alstom.
Og den holdt stik
af Thom32, 12/4 2021, 15:38 (1414 dage siden) @ larsht
Det gjorde det vidst! Nu er det jo bare hvilken “hyldevare” der er snak om
af andersj, Aalborg, 12/4 2021, 15:38 (1414 dage siden) @ Thom32
Det gjorde det vidst! Nu er det jo bare hvilken “hyldevare” der er snak om
Alstom Coradia Stream
--
Mvh Anders
af larsht, 12/4 2021, 15:40 (1414 dage siden) @ andersj
Det gjorde det vidst! Nu er det jo bare hvilken “hyldevare” der er snak om
Alstom Coradia Steam
For de tyskkyndige kan der læses her
af Niels Munch, 12/4 2021, 15:43 (1414 dage siden) @ larsht
DSBs pressemeddelelse (med billede m.v.):
https://www.dsb.dk/om-dsb/presse/pressemeddelelser/el-togsat-fra-alstom-skal-kore-dsb-i...
M.v.h.
Niels
af Vestjyden, 12/4 2021, 15:57 (1414 dage siden) @ Niels Munch
Der er TGV's lillebror og lintens storebror
Mvh vestjyden
--
AR 2052
af esni, Frederikssund, 12/4 2021, 17:14 (1414 dage siden) @ Vestjyden
Der er TGV's lillebror og lintens storebror
Mvh vestjyden
Forhåbentlig lintens rige fætter
--
Eskild
af Vestjyden, 12/4 2021, 17:23 (1414 dage siden) @ esni
Der er TGV's lillebror og lintens storebror
Mvh vestjyden
Forhåbentlig lintens rige fætter
Er ihvertfaldt alle i Alstom-familien
Mvh vestjyden
--
AR 2052
af Vestjyden, 12/4 2021, 14:08 (1415 dage siden) @ Thom32
Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas
TV 2 news
Mvh vestjyden
--
AR 2052
af pjl, 12/4 2021, 15:27 (1414 dage siden) @ Thom32
Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Hér:
https://nyheder.tv2.dk/2021-04-12-om-lidt-praesenteres-nye-tog-for-milliarder
af Niels Munch, 13/4 2021, 11:08 (1414 dage siden) @ Thom32
Den sene TVA i går havde selvfølgelig et indslag om toganskaffelsen: https://www.dr.dk/drtv/se/tv-avisen-21_00_-nye-el_tog-afloeser-ic3-og-ic4_246881 .
Adspurgt om togets max. hast. udtalte en "togekspert" bl.a., at dieselgenerationen nu afløses af et "basistog", der er ok til "kørslen mellem Korsør og Slagelse samt de mellemliggende stationer".
af Jens Hansen, 13/4 2021, 11:18 (1414 dage siden) @ Niels Munch
Ja, bemærkede det også, at toget kunne dække, var det 90 % af nuværende kørselsbehov?
Og falder fint i tråd med flere "eksperter" som udtaler at DSBs nye tog grundlæggende er et regionaltog.
Det hænger givet sammen med den struktur der har været i Danmark, hvor alle tog som udgangspunkt stopper alle/mange steder. Dette for at få mest økonomi i det.
Men jeg lyttede mig også til at politikerne (måske) godt kunne se at der fremover er behov for et "lyntog". Og strækningen København - Odense - Aarhus bliver givet ombejlet i fremtiden, DSB har ofte medgivet, at det er den eneste strækning hvor de tjener penge. Al anden togtrafik er "på støtten".
JH
af Niels Munch, 14/4 2021, 10:59 (1413 dage siden) @ Jens Hansen
Ja, bemærkede det også, at toget kunne dække, var det 90 % af nuværende kørselsbehov?
Og falder fint i tråd med flere "eksperter" som udtaler at DSBs nye tog grundlæggende er et regionaltog.
Det hænger givet sammen med den struktur der har været i Danmark, hvor alle tog som udgangspunkt stopper alle/mange steder. Dette for at få mest økonomi i det.
Men jeg lyttede mig også til at politikerne (måske) godt kunne se at der fremover er behov for et "lyntog". Og strækningen København - Odense - Aarhus bliver givet ombejlet i fremtiden, DSB har ofte medgivet, at det er den eneste strækning hvor de tjener penge. Al anden togtrafik er "på støtten".
Men jeg hæftede mig ved, hvad "togeksperten" de facto sagde (min. 4:15 i linket).