10/4 .. EA 3007/3010/3022 bliver trukke fra Kbh til Padborg (Generelt)
Lørdag 10/4-2021 .. kl 9.15 afgang København - Padborg ankomst Padborg 12.33 og derfra til Bulmarket i Bulgaria , så er det sidste mulighed for at se dem i DK ..
af MyNiels, 8/4 2021, 22:59 (1353 dage siden)
Lørdag 10/4-2021 .. kl 9.15 afgang København - Padborg ankomst Padborg 12.33 og derfra til Bulmarket i Bulgaria , så er det sidste mulighed for at se dem i DK ..
af Bent Jensen, 8/4 2021, 23:08 (1353 dage siden) @ MyNiels
Woow tak for underretning så er det på banen.
Med venlig hilsen
Bent Jensen Roskilde
af MyNiels, 8/4 2021, 23:20 (1353 dage siden) @ Bent Jensen
(Dog kan tiderne blive ændret.)
af Bongo-Anders, 9/4 2021, 13:57 (1353 dage siden) @ Bent Jensen
Et godt bud er at stå ved sti systemet bag Burger Kingg i Køge der stien følger banen hele vejen fra Campus Køge og op til Lille Syd broen.
af Nordexpress, 9/4 2021, 09:36 (1353 dage siden) @ MyNiels
Vides det hvilken vej de tager ud af København og til Ringsted?
af MyNiels, 9/4 2021, 09:48 (1353 dage siden) @ Nordexpress
Tænker det er over Roskilde , men er ikke sikker en ting som er sikker at være i Ringsted
af MMP, 9/4 2021, 10:26 (1353 dage siden) @ MyNiels
Start København Gb, og via Køge Nord (Ny bane)
mvh Morten
af MyNiels, 9/4 2021, 20:23 (1352 dage siden) @ MyNiels
Køreplan
detaljeret køreplan: ............ 10/4 2021 .. Lørdag
HG 6133 (BR 60)
Gb 09:15
Htå 09:24
Ro 09:32
Rg 09:55
Sg 10:12
Kø 10:21
Ng 10:36½
Od 10:55
Ap 11:12½
Md 11:29
Kd 11:43
Oj 12:05
Te 12:25½
Pa 12:37
af sil1207, 10/4 2021, 11:45 (1352 dage siden) @ MyNiels
Ca. -120 min, forventet gennem Rg 11:52
af Hjalte Jørgensen, Middelfart, 10/4 2021, 11:39 (1352 dage siden) @ MyNiels
Er der nogen der har set det i dag
--
af Niels K., 10/4 2021, 11:45 (1352 dage siden) @ MyNiels
Er de blevet forsinket? De er ikke kørt forbi Nørre Åby enu kl 11:45
--
af Steen Nielsen , Faaborg, 10/4 2021, 16:32 (1352 dage siden) @ Niels K.
Køreplanen viste sig at være "rykket" ca. 2 timer i "minus" - så man måtte jo holde ud
Kl. 12.59 var der sat "gennemkørsel" på Odense Banegård
af Bent Jensen, 10/4 2021, 16:40 (1352 dage siden) @ Steen Nielsen
Tak for billeder skal den Hector rail lok have Vectron lok med tilbage?
Med venlig hilsen
Bent Jensen
af Niels K., 10/4 2021, 17:35 (1352 dage siden) @ Steen Nielsen
ja jeg nåde lige selv at se dem :)
--
af Hjalte Jørgensen, Middelfart, 10/4 2021, 13:50 (1352 dage siden) @ MyNiels
Så er den forbi Middelfart
--
af RasmusR, 10/4 2021, 16:54 (1352 dage siden) @ MyNiels
Lørdag 10/4-2021 .. kl 9.15 afgang København - Padborg ankomst Padborg 12.33 og derfra til Bulmarket i Bulgaria , så er det sidste mulighed for at se dem i DK ..
Er der nogen særlig årsag til, at de ikke kunne køre til Padborg for egen kraft, men skulle trækkes af et fjerde lokomotiv?
R
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 10/4 2021, 17:21 (1352 dage siden) @ RasmusR
Er der nogen særlig årsag til, at de ikke kunne køre til Padborg for egen kraft, men skulle trækkes af et fjerde lokomotiv?
Tja, nu kan en lokofører flytte 3 og fra grænsen skal de jo alligevel trækkes af et lokomotiv. Der er også noget logistik med en lokofører der skal hjem igen.
--
Venligst
Michael Deichmann
af gaest, 10/4 2021, 17:24 (1352 dage siden) @ Michael Deichmann
Forvent at DSB har afmonteret ATC og strækningsradio. Det skal de jo alligevel ikke bruge i Bulgarien.
af andersj, Aalborg, 10/4 2021, 18:16 (1352 dage siden) @ gaest
Forvent at DSB har afmonteret ATC og strækningsradio. Det skal de jo alligevel ikke bruge i Bulgarien.
Derudover er der næppe en lokomotivfører hos Hectorrail med gyldig licens til EA.
--
Mvh Anders
af RasmusR, 10/4 2021, 18:28 (1352 dage siden) @ andersj
Tja, nu kan en lokofører flytte 3 og fra grænsen skal de jo alligevel trækkes af et lokomotiv. Der er også noget logistik med en lokofører der skal hjem igen.
En lokofører i et EA, kan vel trække 2 andre EA? Og når han skal hjem - ja - så kan han vel tage toget?
Forvent at DSB har afmonteret ATC og strækningsradio. Det skal de jo alligevel ikke bruge i Bulgarien.
Det lyder som en plausibel årsag.
Derudover er der næppe en lokomotivfører hos Hectorrail med gyldig licens til EA.
Næ, sikkert ikke - men det har DSB da selv.
R
af andersj, Aalborg, 10/4 2021, 18:35 (1352 dage siden) @ RasmusR
Derudover er der næppe en lokomotivfører hos Hectorrail med gyldig licens til EA.
Næ, sikkert ikke - men det har DSB da selv.R
Det er nok mest sandsynligt at DSB slet ikke har noget med transporten at gøre. Man kunne jo også have brugt en EB til at slæbe dem derned.
--
Mvh Anders
af RasmusR, 10/4 2021, 18:39 (1352 dage siden) @ andersj
Det er nok mest sandsynligt at DSB slet ikke har noget med transporten at gøre. Man kunne jo også have brugt en EB til at slæbe dem derned.
Helt sikkert, min tanke var bare, at DSB kunne da ligeså godt selv have kørt dem derned. De tre EA har jo været i drift indtil for ganske nylig, så mon ikke mindst én af dem kunne have trukket læsset?
Nu er der så også det ved det, at HR tilsyneladende har trukket de tre nye EB hjem ved samme lejlighed - og så ryger noget af fidusen ved at lade de tre EA køre selv.
R
af Bent Jensen, 10/4 2021, 18:45 (1352 dage siden) @ RasmusR
Åhh er der så en tilbage på GB eller kan den ikke transporteres i tog længere,
Med venlig hilsen
Bent Jensen
af RasmusR, 10/4 2021, 18:49 (1352 dage siden) @ Bent Jensen
Åhh er der så en tilbage på GB eller kan den ikke transporteres i tog længere,
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Tænker du på EA 3020? Er den stadig i DK?
R
af Bent Jensen, 10/4 2021, 19:10 (1351 dage siden) @ RasmusR
Ja det mener jeg det var, jeg syntes der manglede en i det der er røget afsted,men svar skyldig i øjeblikket.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
af OLL, Ballerup, 10/4 2021, 19:18 (1351 dage siden) @ Bent Jensen
Ja det mener jeg det var, jeg syntes der manglede en i det der er røget afsted,men svar skyldig i øjeblikket.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Kører pt. mellem Ringsted og Næstved.
--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup
af 1993matias , KH, 10/4 2021, 22:43 (1351 dage siden) @ OLL
Kører pt. mellem Ringsted og Næstved.
Nej, det gør de ikke. Det er korrekt, at EA 3020 skal bruges til test af kørestrømmen, men det er slet ikke i gang lige nu.
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron
af OLL, Ballerup, 10/4 2021, 22:49 (1351 dage siden) @ 1993matias
Kører pt. mellem Ringsted og Næstved.
Nej, det gør de ikke. Det er korrekt, at EA 3020 skal bruges til test af kørestrømmen, men det er slet ikke i gang lige nu.
Modtaget, jeg mente bare at have set billeder fra det område, at 3020 skulle være derhenne af.
--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup
af mikkelwf, 11/4 2021, 08:43 (1351 dage siden) @ OLL
Kører pt. mellem Ringsted og Næstved.
Nej, det gør de ikke. Det er korrekt, at EA 3020 skal bruges til test af kørestrømmen, men det er slet ikke i gang lige nu.
Modtaget, jeg mente bare at have set billeder fra det område, at 3020 skulle være derhenne af.
Den stod på Otto Busses Vej i går..
af Poul Brandt, Nordsjælland, 11/4 2021, 07:00 (1351 dage siden) @ 1993matias
Kører pt. mellem Ringsted og Næstved.
Nej, det gør de ikke. Det er korrekt, at EA 3020 skal bruges til test af kørestrømmen, men det er slet ikke i gang lige nu.
Hvorfor ikke EB?
Har EA nogle særlige kompetencer, eller er det fordi der er behov for alle EB til drift (på et eller andet tidspunkt)?
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k
af Kaj Aage Holdt , Køge, 11/4 2021, 11:01 (1351 dage siden) @ Poul Brandt
Nej, det gør de ikke. Det er korrekt, at EA 3020 skal bruges til test af kørestrømmen, men det er slet ikke i gang lige nu.
Hvorfor ikke EB?
Har EA nogle særlige kompetencer, eller er det fordi der er behov for alle EB til drift (på et eller andet tidspunkt)?
Svaret her lyder meget plausibelt og så er det måske lettere at installere måleudstyret på EA eller at det allerede findes der.
af Jens N, Fredericia, 11/4 2021, 13:26 (1351 dage siden) @ Kaj Aage Holdt
Hvorfor ikke EB?
Har EA nogle særlige kompetencer, eller er det fordi der er behov for alle EB til drift (på et eller andet tidspunkt)?
Svaret her lyder meget plausibelt og så er det måske lettere at installere måleudstyret på EA eller at det allerede findes der.
Egen udokumenterede erfaring er, at EA trækker noget mere på køreledningens spændingsforsyning end mere moderne lokomotiver.
To EA, i dobbelttraktion, kunne forholdsvist nemt trække køretrådsspændingen ned omkring 20 kV.
Omvendt kunne el-bremsning med to EA få køretrådsspændingen så højt op, at hovedafbryderen udkoblede på overspænding.
Jeg ved ikke om det er årsagen til benyttelse af EA til test.
Mvh. Jens
af RasmusR, 11/4 2021, 13:29 (1351 dage siden) @ Jens N
Egen udokumenterede erfaring er, at EA trækker noget mere på køreledningens spændingsforsyning end mere moderne lokomotiver.
Når EA "kun" er på 3,7 MW og EB er på 6,4 MW, hvordan kan EA så belaste hårdere end EB?
R
af Jens N, Fredericia, 11/4 2021, 13:42 (1351 dage siden) @ RasmusR
redigeret af Jens N, 11/4 2021, 14:06
Egen udokumenterede erfaring er, at EA trækker noget mere på køreledningens spændingsforsyning end mere moderne lokomotiver.
Når EA "kun" er på 3,7 MW og EB er på 6,4 MW, hvordan kan EA så belaste hårdere end EB?
Jeg kender ikke EB og dermed ikke EBs påvirkning af kørestrømsanlægget.
Som skrevet, er erfaringen med EA udokumenteret, og alene baseret på visningen på EA-lokomotivernes voltmetre under kørsel.
Forholdene er oplevet med både person- og godstog.
Samme påvirkning er ikke oplevet med EG3100 og BR185.
Uanset, så faldt hovedafbryderen ved el-bremsning, ved kørsel med EA i dobbelttraktion, ofte pga. overspænding, så en eller anden forskel må der være.
Måske ældre regulering/tab i forhold til moderne ellokomotiver?
Mvh. Jens
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 10/4 2021, 21:08 (1351 dage siden) @ andersj
Derudover er der næppe en lokomotivfører hos Hectorrail med gyldig licens til EA.
Næ, sikkert ikke - men det har DSB da selv.
Det er nok mest sandsynligt at DSB slet ikke har noget med transporten at gøre. Man kunne jo også have brugt en EB til at slæbe dem derned.
Teknisk set er det vel gods og det må DSB vel ikke beskæftige sig med.
--
Venligst
Michael Deichmann
af gaest, 10/4 2021, 19:14 (1351 dage siden) @ RasmusR
Tja, nu kan en lokofører flytte 3 og fra grænsen skal de jo alligevel trækkes af et lokomotiv. Der er også noget logistik med en lokofører der skal hjem igen.
En lokofører i et EA, kan vel trække 2 andre EA? Og når han skal hjem - ja - så kan han vel tage toget?
Forvent at DSB har afmonteret ATC og strækningsradio. Det skal de jo alligevel ikke bruge i Bulgarien.
Det lyder som en plausibel årsag.
Derudover er der næppe en lokomotivfører hos Hectorrail med gyldig licens til EA.
Næ, sikkert ikke - men det har DSB da selv.R
Strømaftagerne er desuden blevet sikret mod utidig hævning, så de ikke kommer på en køreledning med noget strøm som EA ikke kan tåle. Det er meget normalt at man gør det, feks da krokodillen skulle gennem Danmark. Så de EA er så nedrigget som de kan blive.
af RasmusR, 10/4 2021, 19:36 (1351 dage siden) @ gaest
Strømaftagerne er desuden blevet sikret mod utidig hævning, så de ikke kommer på en køreledning med noget strøm som EA ikke kan tåle. Det er meget normalt at man gør det, feks da krokodillen skulle gennem Danmark. Så de EA er så nedrigget som de kan blive.
Okay, endnu et godt argument for at EA ikke kan køre selv - men der havde vel ikke været noget i vejen for, at DSB havde klaret turen med et EB?
R
af Frank Poulsen, 10/4 2021, 19:45 (1351 dage siden) @ RasmusR
Strømaftagerne er desuden blevet sikret mod utidig hævning, så de ikke kommer på en køreledning med noget strøm som EA ikke kan tåle. Det er meget normalt at man gør det, feks da krokodillen skulle gennem Danmark. Så de EA er så nedrigget som de kan blive.
Okay, endnu et godt argument for at EA ikke kan køre selv - men der havde vel ikke været noget i vejen for, at DSB havde klaret turen med et EB?R
Det kommer vel helt an på hvordan købsaftalen er. Hvis prisen er afhentet på stedet. Nå ja, så må køber jo hyre det firma de mener kan gøre det bedst og billigst.
af RasmusR, 10/4 2021, 20:02 (1351 dage siden) @ Frank Poulsen
Det kommer vel helt an på hvordan købsaftalen er. Hvis prisen er afhentet på stedet. Nå ja, så må køber jo hyre det firma de mener kan gøre det bedst og billigst.
Nåja, klart... De er selvfølgelig solgt til afhentning på Gb, og så har DSB jo ikke noget med transporten at gøre...
Tak for indsparket!
R
af gaest, 11/4 2021, 18:06 (1351 dage siden) @ RasmusR
Det kommer vel helt an på hvordan købsaftalen er. Hvis prisen er afhentet på stedet. Nå ja, så må køber jo hyre det firma de mener kan gøre det bedst og billigst.
Nåja, klart... De er selvfølgelig solgt til afhentning på Gb, og så har DSB jo ikke noget med transporten at gøre...Tak for indsparket!
R
Det er ligesom med leveringen af EB, bare omvent. Siemens bliver bedt om at levere dem til Mgb og det gør de så.
af Danielsen, 10/4 2021, 17:15 (1352 dage siden) @ MyNiels
Det er da godt nok vemodigt, at se dem køre i DK for sidste gang. Det var nogle forbandet smukke lokomotiver (i den oprindelige sort-røde bemaling).
af andersj, Aalborg, 10/4 2021, 18:18 (1352 dage siden) @ MyNiels
De forlod Padborg klokken 16:35 trukket af Railadventure BR 111-029
--
Mvh Anders
af Bent Jensen, 10/4 2021, 18:30 (1352 dage siden) @ andersj
Den Br 111 kan vel så trække dem til Villach i Østrig? Kan ikke huske om der skal skiftes strømstyrke der eller inde i Slovenien
Med venlig hilsen
Bent Jensen
af MyNiels, 10/4 2021, 19:02 (1351 dage siden) @ andersj
ER der ingen som har et par billeder med dem i Padborg som vi vise dem
af Niels Munch, 10/4 2021, 20:56 (1351 dage siden) @ MyNiels
ER der ingen som har et par billeder med dem i Padborg som vi vise dem
Har du kigget her: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=166631 ?
M.v.h.
Niels
af TeamBaumann, Hjordkær, 10/4 2021, 21:03 (1351 dage siden) @ MyNiels
Padborg 10. april 2021
af Nomisdk , Galten, 11/4 2021, 21:00 (1350 dage siden) @ MyNiels
Som så mange andre var jeg også ude for at fotografere samt filme materiel transporten til Padborg.
Her en video fra i går:
https://www.youtube.com/watch?v=mpyj3ke18Ok
--
Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.simontog.dk
af TeamBaumann, Hjordkær, 20/5 2021, 09:16 (1312 dage siden) @ MyNiels
Her er en youtube link, hvor de er blevet transporeret med i en godstog stamme
ved Budapest, Ungarn d. 12. april 2021
https://www.youtube.com/watch?v=AnG_JxOYR-o
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 20/5 2021, 14:12 (1312 dage siden) @ TeamBaumann
--
Venligst
Michael Deichmann