Sporarbejde Gislinge Station (Generelt)
For at mindske mine professionelle abstinenser efter sporarbejder, tog jeg fra sommerhuset i Sejerø-bugten til Gislinge Station. I påsken skulle M. J. Eriksson ilægge 3 nye 60 kg/m 1:9 skifter og etablere ca. 260 m. nyt 60 kg/m spor på S99 sveller i spor 2. Spor 1 bibeholdtes i 45 kg/m skinner.
Jeg ankom tidsnok til lige at se de sidste arbejder på skiftedrev og ballastjustering. Torsdag og fredag nat havde Aarsleff Rail gennemført justeringsarbejderne i de færdige spor med justeringsmaskinen 'Lillan'.
L. M. Eriksson Liebherr 922 med sugekasse ved ballastjustering på Gislinge Station.
Arbejdspladsen med en Hydrema MX20 fra Nordic Maskin & Rail, en 2-akslet Chroix-vogn med høje sider og en ballastkost/ballastfordeler i spor 3.
Gislinge set fra Svinninge-enden. Skiftedrev monteres af Lokaltogs sikringsfolk, mens den sidste finpudsning af ballasten pågår. I den anden ende af stationen arbejder svejserne.
Mvh.
Claus N