Det eneste fornuftige mål er at gøre banen så hurtig at hele VLTJ kan holdes i halvtimesdrift med ét enkelt togsæt, for dermed at opnå størst mulige materielbesparelser. Man kunne eventuelt gå efter at gøre den så hurtig at man kan spare det sidste togsæt væk også, men indledende beregninger viser at dette kan blive dyrt - der er dog ikke foretaget VVM endnu, så hvem ved!
Strækningen er på cirka 57 kilometer. Medregner man en vendetid i Lemvig og på endestationerne på 5 minutter hvert sted, skal toget altså tilbagelægge distancen på 20 minutter for at kunne holde planen. Dette kræver en gennemsnitshastighed på lidt under 180 km/t.
Der er 18 stationer undervejs. Hvis det antages at hvert stationsophold gør togturen 60 sekunder længere, som det er tilfældet på Kystbanen, så er der altså to minutter tilbage til rent faktisk at køre på strækningen. Her skal toget så køre med en hastighed på 1680 kilometer i timen for at overholde vores køreplan.
Konklusionen er altså simpel; det eneste samfundsøkonomisk rentable valg er at anlægge Hyperloop på VLTJ..!
hmm, glemmer du ikke at toget skal accelerere og bremse? Så det er nærmere mach 3. Uheldigvis vil passagererne blive udsat for 14 G, så de bliver ret flade af turen.
Hyperloop i dag kan end ikke nå mach 1. Så det skal være Hyperloop 2.0, eller den heller ikke endnu opfundne teleportation-loop.
Men så kan det sikkert klares helt uden togsæt, som du så genialt foreslår. 
PS. Der er imidlertid et alvorligt problem, som kan forhindre fremdrift i projektet. Vi har ikke nok validatorer.