Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Høring om revitalisering af jernbanen (Generelt)

af Brussen, 15/3 2021, 10:23 (1351 dage siden)

Så har der været afholdt høring i Transportudvalget om "Revitalisering af jernbanen".

Umiddelbart er der ikke politisk opbakning til ideen om opsplitning i endnu flere administrative enheder. Personligt har jeg også svært ved at se at se, at en yderligere opsplitning vil kunne bidrage med andet end endnu flere "kolde hænder" i form af nye styrelsesdirektører med tilhørende sekretariater og andre administrative (DJØF-)enheder, der både skal koordinere styrelserne imellem og op imod operatørerne.

Høring om revitalisering af jernbanen - Jernbanestyrelse?

af Poul Brandt, Nordsjælland, 15/3 2021, 10:40 (1351 dage siden) @ Brussen
redigeret af Poul Brandt, 15/3 2021, 10:52

Så har der været afholdt høring i Transportudvalget om "Revitalisering af jernbanen".

Umiddelbart er der ikke politisk opbakning til ideen om opsplitning i endnu flere administrative enheder. Personligt har jeg også svært ved at se at se, at en yderligere opsplitning vil kunne bidrage med andet end endnu flere "kolde hænder" i form af nye styrelsesdirektører med tilhørende sekretariater og andre administrative (DJØF-)enheder, der både skal koordinere styrelserne imellem og op imod operatørerne.

Det bør nævnes at Kristian Pihl Lorentzen til sidst sagde at en eller anden form for organ/Jernbanestyrelse kunne være interessant at undersøge nærmere, og han ville evt. tage til kontakt til Nordmændene for at undersøge det nærmere.
(Frit efter hukommelsen).

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

Høring om revitalisering af jernbanen - "På rett spor"

af Poul Brandt, Nordsjælland, 15/3 2021, 10:44 (1351 dage siden) @ Brussen

Orientering om Stortingsmelding: ”På rett spor – Reform av jernbanesektoren” af 12. maj 2015, Det kongelige Samferdselsdepartement, Norge

Et dokument særligt Kristian Pihl Lorentzen synes at have læst allerede inden høringen. Det er baggrunden for den norske omstrukturering af jernbanen.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

Indsend billeder
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak