I Tyskland kan man et eller andet (Billedegætterier)
Nu overdriver du vist lidt (meget)
Køge bugt-banen blev sporfornyet i 2007 (indtil Hundige) og igen i 2016 (Hundige-Køge), Farumbanen blev sporfornyet i 2008, Hillerødbanen i 2010, Frederikssundsbanen i 2017, Valby-Svanemøllen ligeledes i 2017, dertil fornyelse af kørestrømsanlæg på i hvert fald Køge bugt-banen sidste år.
Det reelt kun Køge Bugtbanen, hvor alle spor er fornyet på en gang, da det var spor fra banens bygning. Men fx Frederikssundsbanen er det kun dele, som stod for udskiftning, som blev ordnet. Der er spor, som er blevet fornyet inden for kortere årrække og hvad der blev lagt ved anlæg af dobbeltsporet, som ikke blev rørt. Valby-Svanemøllen står med et nyt projekt i 2024...
Kystbanen blev sporfornyet også i 2007 og igen ad 2 omgange for et par år siden. Sydbanen er ved at blive totalrenoveret. Roskilde-Holbæk fik en stor overhaling og dobbeltspor for 10 år siden. De kommende år skal fjernbanen Kh-Htå, Holbæk-Kalundborg og Ringsted-Slagelse sporrenoveres.
Så hvor er det, jeg overdriver?
Banedanmark vil normalt gå efter at alt, som skal fornys inden for 10 år klares på en gang. Så der er ved de fleste projekter noget som skal gøres ved en senere sporarbejde.