Odin
Hvor langt er man kommet med Odin projektet?
Venlige hilsner
Søren
Hvor langt er man kommet med Odin projektet?
Venlige hilsner
Søren
Hvor langt er man kommet med Odin projektet?
Da jeg så det for et par måneder siden var rammen og hjulene samlet. Og kedlen var vist også godt på vej, så vidt jeg husker..
--
Kender nogen tidsperspektivet? Jeg synes projektet har været meget længe undervejs.
Venlige hilsner
Søren
Kender nogen tidsperspektivet? Jeg synes projektet har været meget længe undervejs.
Den følger vel den for tiden sædvanligvis anvendte tidsplan for materiel anskaffelse hos DSB
/Henrik
Den følger vel den for tiden sædvanligvis anvendte tidsplan for materiel anskaffelse hos DSB
Nu må vi passe på ikke at klandre nogle, i lige præcis denne sag om materielanskaffelse
Den bygger jo på frivillig arbejdskraft, den eneste fastansatte er vist "Mester", som også har resten af Remisen at skulle sørge for. Desuden er det ikke kun "futtoget" der skal samles, alle de originale tegninger bliver også genskabt i nutidig streg og det bliver samlet som i gamle dage med nitter osv.
Men det jeg har set indtil videre er et arbejde som enhver håndværker ville være stolt af at have deltaget i
--
Den følger vel den for tiden sædvanligvis anvendte tidsplan for materiel anskaffelse hos DSB
Nu må vi passe på ikke at klandre nogle, i lige præcis denne sag om materielanskaffelse
Den bygger jo på frivillig arbejdskraft, den eneste fastansatte er vist "Mester", som også har resten af Remisen at skulle sørge for.
Det ville faktisk ikke undre mig at ODIN bliver færdig før end IC4-projektet er færdigt, selvfølgelig forudsat at IC4 projekter for lov at køre til ende.
Findes der billede af projektet med ODIN, jeg mindes ikke at have set nogen ??
/Henrik
1) vi må håbe at Odin 2 bliver færdig
2) vi må håbe at IC4 ikke bliver færdig
Findes der billede af projektet med ODIN, jeg mindes ikke at have set nogen ??
Her.
--
Meget fint link - tak for det.
Venlige hilsner
Søren
Kære alle,
Som meddelt bl.a. *her* havde Roskilde Museum i dag foranstaltet omvisning i Roskilde Remise, der som bekendt tjener som Jernbanemuseets damplokomotivværksted. Rundvisningen foregik i hold af 10 - 12 og blev forestået af frivillige fra DJM.
Især ODIN-projektet tiltrak sig opmærksomhed, og det blev oplyst, at det, uanset at det er prioriteret, nok først er afsluttet om 3 - 4 år.
C 708 og F 500.
ODINs skorsten med bronzekrave ligger færdig på lager.
ODINs røgkammersektion, bagved kedlen monteret på den treakslede ramme.
ODINs tender.
ODIN fra fyrboks-enden.
H 783 var totalt adskilt for revision, og det må nok betragtes som et længerevarende "baggrundsprojekt", idet man gerne vil i gang med S 736, der "blot" skal have skiftet nogle bolte i fyrkassen. På sigt vil man også gerne i gang med P 917. En total revision af et stort damplokomotiv skønnes at andrage i omegnen af 10.000 timer.
Kedlen til H 783.
H 783's rammer.
H 783's førerhus samt "klædeskab" 47.
Roskilde Remise 28.05.2011 (alle fotos nm).
Under omvisningen blev der også givet en god gennemgang af bygningskomplekset, dets arkitektur og konstruktion.
ODIN-projektet er beskrevet i "The ODIN Project" af Bailey & Glithero, DJM 2004 (ISBN 87-982227-7-5).
Bedste hilsener
Niels
Gode billeder, Niels. Kom til at tænke på det MAK-loko i vinrød bemaling der længe havde stået udenfor, hvor det er henne, og hvor kom det fra?
Ole
Kom til at tænke på det MAK-loko i vinrød bemaling der længe havde stået udenfor, hvor det er henne, og hvor kom det fra?
Det var ØSJS M 10.
M.v.h.
Niels
Tak Niels. Så er du jo på "hjemmebane"!
(Havde faktisk svedt ud at ØSJS også havde et MaK.
Tænker altid på de 2 halve marcipanbrød og David.
mvh
Ole
Hej Niels
Tak for opdatering og fine billeder.
Venlige hilsner
Søren
Hvor langt er man kommet med Odin projektet?
Aktuelt om Odin-projektet og mændene bag, TV2 Lorry d.d.:
http://www.lorry.dk/video?video_id=73628 .
M.v.h.
Niels
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.
Læs mere