Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Min personlige mening ..... (uden foto)

af UTJ, 13/5 2011, 17:04 (4949 dage siden) @ Niels Munch

På den anden side af Öresund er det blevet opdelt i et "gammelmandsforum", Järnvägshistoriskt forum og SJK's Postvagnen. Denne opdeling fungerer udmærket, så stort set alt med vetarantog og jernbanehistorie finder vej til det første, mens nutidsnære ting og sager, herunder eventuelle meninger om trafikpolitik er i sidstnævnte, inkl diverse billedgættelege.

Jeg sætter stor pris på din (NMC) deltagelse og jeg må give dig ret i at der er meget snak lige pt, som desværre drukner vores dejlige diskussioner om alskens historie. Man kan sige at med opdelingen af det svenske forum i to, ved oprettelsen af Järnvägshistoriskt forum under Järnvägsmusei Vänners hat, så er jeg nok mest inde at kigge i sidstnævnte, hvor i øvrigt de fleste diskussioner hurtigt dør ud, hvis ikke lige det er om dette eller hint historiske objekt som er udsat for overgrab eller misligholdelse, nøjagtig som vi også har set det i dette forum.

Faktisk ser jeg også i dette forum en usynlig opdeling i billedgættelege, MXYZE-billeder, nutidig billedjagt med køreplansspørgsmår, samt harsellering over trafikpolitik på den ene side og de mere historisk relaterede indlæg på den anden side. Jeg har nok ikke selv taget stilling til om jeg synes dette forum skal holde sig på den ene eller den anden sti, men det er sikkert at for mange "pladder"-indlæg mindsker interessen.

Jeg håber at din pause bliver kort, men kan godt se din pointe. Måske raser folket ud (mig selv inklusiv), når IC4 engang bliver kørt på lossepladsen, for det vi lige nu oplever er jo sager som helt overskygger vores glæde og interesse for tog, som kører og kører godt. Jeg er selv kørt træt her, men det var nu fordi der blev gået lidt for tæt på min person.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak