DSB har bestilt malekabine til S-tog (Generelt)
Spændende og tiltrængt nyhed.
Uden nu at slå det op udgør S-tog jo en pænt stor del af DSBs passagerantal. Og med det trods alt stigende antal jernbaneselskaber på skinnerne giver det mening ud fra en image/corporate design synsvinkel at DSB fremtræder tydeligt og ensartet. Og da S-tog som regel fungerer godt, kan det bruges til at smitte af på hele virksomheden.
Med den yderst fornuftige beslutning om at begrænse antallet af materieltyper i løbet af de kommende år i det hele taget giver det også mening.
Det man snarere burde undre sig markant over, når man sammenligner med andre storbyer - og så stor metropol er København jo slet ikke - er de (mindst) tre selvstændige enheder DSB, Metro og Movia/busser, der ikke ønsker at fremtræde fælles som et storbytrafiksystem.
Skulle nogle være uenige i dette synspunkt, bedes vedkommende gå ned i første niveau på Kongens Nytorv metrostation, hvor enorme tomme hvide vægge afslører den totale idéfattigdom mht. information til turister og borgere om trafiksystemet.