Fra 3 til 4 vogne på M1/M2 metroen i København--typisk dansk (Generelt)
Metroselskabet har afleveret en rapport om hvordan man kan udvide driften fra 3 til 4 vogne på M1 og M2, noget som vi jo er blevet fortalt nemt kan lade sig gøre - heldigvis er det ikke nødvendigt foreløbigt, for det vil sikkert være nemmere, billigere og bedre at etablere noget alternativ transport - eksempelvis letbaner over jorden. Eller måske en metrolinje med anden (relevant) linjeføring.
Trafkministerens følgebrev til TRU
De store problemer synes at være:
- 4 stationer skal ombygges i stort omfang (Christianshavn, Amagerbro, Nørreport og Kgs. Nytorv) -> lukninger og indskrænkninger i knap 3½ år
- Gener og aflysninger i forbindels med enkeltsporsdrift ved etablering af den ekstra perrondør på alle stationer - Et tunnelrør skal ændres på en gang (og være totaltspæret imens) - forventet tid -> næsten 3 år
- Prisen bliver 5,5-6 mia
Typisk dansk er det, kun at købe noget der ligner det mindst muligt og tro at det kan udvides senere. Det er nok nemmere/billiger at etablere en anden løsning.