oprangeringer Lygten station-lille værløse 1948-1955
Du skriver perioden 1948 - 1955 og netop lige i den periode er der ikke meget litra Mo!
Ca. 1948 - 1949/50 gamle KSB (omlitreret til DSB litrering) vogne OG DSB litra CR vogne ofte i en skøn sammenblanding!! Se bl.a. billeder i Danckers bog "Damptog gennem Danmark" siderne 17 - 18.
Derefter næsten "rene" tog med CR og litra O indtil ca. 1954/55.Efter spormoderniseringen bliver det FØRST standardstammer med litra Mo-CR-CRS
Godstog har været kørt med normalt litra D, enkelte litra C og senere en MO en en G-vogn eller to. Til slut ofte en traktor.
Hej Steff m.fl.
Jf. mine erindringer indførtes Mo-CR(M)-CRS i takt med, at litra CRS var til rådighed efter ombygning fra CR(M), d.v.s. allerede i 1952, hvilket også stemmer med, at spormoderniseringen jf. Thomassen var tilendebragt i 1951/52.
Herefter var det slut med litra O og G med de blandede stammer, ligesom "de store" B&W dieseler M 3 - 4, der hidtil havde hjulpet til i persontogstrafikken, nu udelukkende anvendtes til hverdagsgodstogene (der fast medførte en EH-vogn). Dette ophørte i foråret 1957, hvorefter godstogene kørtes med Mo, undertiden med litra D.
Strækningen Farum-Slangerup blev betjent med de små dieseler M 1 - 2 (med KSB-styrevognene), suppleret med et par MA-motorvogne, indtil lukningen i 1954. Herefter anvendtes de små udelukkende til lørdagsgodstogene, M 1 yderst sjældent, men M 2 også til grustog i f.m. Buddinge Stations ombygning. M 1 og 2 udrangeredes samtidig med M 3 og 4.
M.v.h.
Niels