Under alle omstændigheder ville en sådan krydsningsstation spare mange delaflysninger Ribe-Tønder-Ribe. Med en køretid på 20 min. mellem Ribe og Skærbæk, siger det sig selv, at blot en beskeden forsinkelse, eksempelvis fra Esbjerg, "vælter" trafikken, med mindre man aflyser og "vender" et Tøndertog i Ribe (evt. i Bredebro eller Skærbæk) ...
mvh
LH
(som selv i sin Arriva-tid har aflyst en del tog på denne delstrækning )
Som "gammel ansvarlig" for en del af strækningen både som driftsområdechef (indtil 31.12.1989 kl. 23.59½) og som regionschef fra 01.01.1990, indtil "verden gik af lave", anbefalede jeg, at man i det mindste bevarede Hviding som krydsningsstation, men måske endnu bedre Brøns, som ligger lidt mere "midt på" mellem Ribe og Skærbæk, men jeg blev "overmandet" af klogere folk på området, og det må man jo så bøje sig for.
"I min tid som trafikelev i Bredebro" var der også krydsningsstationer i Visby, Døøøøøstrup (Sønderjylland) og nævnte Hviding og Brøns, men ikke i Rejsby, så strækningen er blevet godt "rundbarberet" for krydsningsmuligheder. Man talte i øvrigt om, at når ARRIVA kom til, ville de køre så meget mere effektivt end DSB, at der ikke ville være behov for det eksisterende antal krydsningsstationer. Men selv ARRIVA deres dygtighed til trods er jo også afhængig af en velfungerende infrastruktur.
Det var mine tanker, da jeg læste indlæggene!
Bedste hilsener
Ove af Erritsø