Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

s-tog på østbanen? (Generelt)

af Jensen123, 30/6 2020, 10:33 (1607 dage siden) @ RasmusR

Og tror faktisk at flere tager til Kalundborg fra Næstved grundet Novo.

Må jeg diskret henlede opmærksomheden på, at samme virksomhed har et meget stort anlæg i Hillerød? Og at der er er i hvert fald een stor Medico virksomhed mere så der er rigtig mange der pendler TIL Hillerød.


Hvilket også er tydeligt for daglige brugere af Hillerødmotorvejen(s forlængelse). For 25 år siden var der en tydeligt sydgående myldretid om morgenen, og en tydelig nordgående om eftermiddagen. I dag er det i høj grad udjævnet - især om eftermiddagen ses kø i begge retninger på forlængelsen.

Men det er nok op ad bakke at få disse medarbejdere over i toget uanset hvad, da virksomhederne har E45-syndrom, og ligger langt fra bane, men tæt ved vej.

/R

Nu er det jo ikke medicoivirksomhederne i Hillerød, som har bestemt, at industrikvarteret skal ligge ud til motorvejen. Derudover er de arealer, som de lægger beslag på så store at... - ja, hvor kunne de ellers ligge i Hillerød og samtidigt være stationsnære?

Faktisk havde et af firmaerne en privat shuttlebus fra Hillerød Station og ud til deres site, da den offentlige tranport fra stationen var ikke eksisterende. At kommune/region først formåede at rette op på det flere år efter driftsstart (ikke at forveksle med byggestart, som er den mest arbejdskraft krævende tid) siger en hel del. Nå ja, og så var 600S rute selvfølgelig ikke ændret i weekenderne, selvom den slags virksomheder kører 365 dage om året.

Så var der årene med først skinneudskiftningen og togbusser. "Hej chef, jeg kan ikke møde til tiden i de næste 3-4 måneder fordi togbusserne først ankommer til Hillerød en time senere end toget ville have gjort." Så kom det nye signalsystem, bare mere af det samme, bare med det tillæg, at de direkte togbusser til Hillerød blev defacto afskaffet indenfor 14 dage, så der kun var "togbus - stopper ved alle stationer, med dertil hørende ekstra rejsetid.

Så var der alle køreplanomlægningerne, som blev omtalt i bedste newspeak stil. Sommerkøreplan, Jægersborg Station var pludselig placeret i et område med kæmpe trafikudvikling (nej, nej ikke med med at omstille s-toget til det nye signalsystem) etc, etc.

Nå ja, 600S. Er køreplanen nogesinde blev tilrettet, så den passer med S-toget. Nææ.

Og jeg kunne blive ved og ved, men stopper her.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak