s-tog på østbanen? (Generelt)
Jeg er helt enig, HVIS koblinger kan fungere uden risikoen for forsinkelser forøges. Ellers er det den bedste og billigste løsning og vil kunne bruges andre steder også. Det er bare mit indtryk, at man gerne vil væk fra al det med at skille og samle tog, men det er måske forkert?
Som jeg forstår jer, så vil i samle toget fra Næstved og Østbanen i Køge og køre til Kh samlet.
Måske er der lidt der aktivt vil forhindre dette.
Togsystemet Næstved - Køge - København skal køres med EB + DD-vogne. Togsystemet på Østbanen køres med Lint-tog og vil i fremtiden være Lint-lignende tog.
Man kan sammenkøre IC3 + IR4 og driftskoble undervejs, fordi at det er samme togtype.
Man kan driftskoble Kalundborg og Nykøbing Sj. togene i Holbæk fordi man foreslår at indkøbe ens batteritog til denne trafik.
Derfor kan man ikke umiddelbart driftskoble Østbanetoget og Næstvedtoget i Køge.
Jeg beklager at skyde jeres fine planer i sænk.
Men hvad skal så betjene banen mellem Køge og Roskilde?
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling