Undersøgelse af tog på gummihjul (BRT) på Østbanen (Generelt)
Så pengene skal findes via staten. Og de kommer næppe på engang!
Måske - det kommer an på hvordan man belægger sine ord.
Man kunne jo kalde det "Beskæftigesesprojekt for at undgåelse af arbejdsløshed i forbindelse med coronavirus" eller ligende med tilsvarende mening.
Jeg har bemærket, at det er en yndet sport at møde op i finansministeriet og få udleveret en milliard eller 3 af de ellers så påholdene typer derinde. Ergo, låget er sparket af kassen, så det er bare med at suge til sig.
Om det er fornuftigt at have pengekassen på vid gab set i et større perspektiv; dét er så en helt anden snak!
Det er absolut fornuftigt. Når man kan låne til en rente på ingenting, er det yderst profitabelt for staten at bruge penge, når arbejdskraften er til rådighed under en krise. Pengene er ikke noget problem. Hvis det var muligt at begynde arbejdet i morgen, og den helt rigtige arbejdskraft var til rådighed ville det givetvis ske. I praksis er der næppe ledig kvalificeret arbejdskraft og ellers er krisen ovre, inden man er færdig med at planlægge arbejdet.Egentlig kunne man overveje om ikke netop renovering af mindre baner kunne fungere som forberedte krise-projekter, hvor man var klar til at skrue hurtigt op og ned alt efter konjunkturerne. Men arbejdskraften er nok desværre for specialiseret.
Så konklusionen er at det IKKE gavner beskæftigelsen blandt de mange arbejdsløse fra diverse forlystelses- & underholdningsbrancher!