Østbanen - driftsøkonomi (Generelt)
Hej Anders,
Og sådan kunne man blive ved ("havde jeg nær sagt"). Ud over, at en "lalleglad tragikforsker" ukritisk har hoppet på "den gode samfundsøkonomi", så gennemgås rapporten p.t. grundigt af folk med indsigt således, at regionens politikere kan se den fra flere vinkler, når de senere i denne måned tager stilling til Østbanens fremtid.
Så vil det vise sig, om rapportens opfattes "som værende pengene værd" eller "blot det papir, den er trykt på".
M.v.h.
Niels
Det lyder rigtig godt at den gennemgås.
Jeg har andetsted set at Lasse fra Bombardier nævner at differencen mellem udskiftning af skinner og etablering af BRT mere eller mindre kan finansiere batteritog, der vil nedsætte driftsomkostningerne med 75% i forhold til dieseltog.
Ikke dermed sagt at man fra dag 1 skal skifte til batteritog, fordi der jo stadig er en restlevetid på Lint togene. Men mere perspektivet i at en togløsning også kan være emissionsfri OG have lavere driftsomkostninger.
--
Mvh Anders