Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen Køge-Roskilde (Generelt)

af KSC, Næstved, 10/6 2020, 09:54 (1714 dage siden)

Nu er der ca et halvt år til at Østbanen skal overtage trafikken KJ-Ro.

Er der nogen der ved hvad status er med hensyn til materiel og personale. Hvor langt er installeringen af ETCS/STM i Østbanens Lint og har personalet været på uddannelse?

Hvis det utænkelige skulle ske at der kommer BRT-drift på strækningen Køge-Hårlev-Faxeladeplads/Rødvig. Hvordan vil man så få toget på værksted i Hårlev, samt tanke olie? Eller skal der så bygges nyt i Køge eller hvordan klares dette?

Der er kun en fornuftig løsning - se at komme igang med at udskifte de skinner, og ikke trække det i langdrag.

Østbanen Køge-Roskilde

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 10/6 2020, 10:02 (1714 dage siden) @ KSC

Nu er der ca et halvt år til at Østbanen skal overtage trafikken KJ-Ro.

Er der nogen der ved hvad status er med hensyn til materiel og personale. Hvor langt er installeringen af ETCS/STM i Østbanens Lint og har personalet været på uddannelse?

Hvis det utænkelige skulle ske at der kommer BRT-drift på strækningen Køge-Hårlev-Faxeladeplads/Rødvig. Hvordan vil man så få toget på værksted i Hårlev, samt tanke olie? Eller skal der så bygges nyt i Køge eller hvordan klares dette?

Der er kun en fornuftig løsning - se at komme igang med at udskifte de skinner, og ikke trække det i langdrag.

Ja nyt tank anlæg og værksted skal vel med i prisen for BRT??

Tror der er gået politik i det. BRT, jamen det har vi ikke så, men det må så få asap

Østbanen Køge-Roskilde

af Frank Poulsen, 10/6 2020, 10:20 (1714 dage siden) @ KSC

Nu er der ca et halvt år til at Østbanen skal overtage trafikken KJ-Ro.

Er der nogen der ved hvad status er med hensyn til materiel og personale. Hvor langt er installeringen af ETCS/STM i Østbanens Lint og har personalet været på uddannelse?

Hvis det utænkelige skulle ske at der kommer BRT-drift på strækningen Køge-Hårlev-Faxeladeplads/Rødvig. Hvordan vil man så få toget på værksted i Hårlev, samt tanke olie? Eller skal der så bygges nyt i Køge eller hvordan klares dette?

Der er kun en fornuftig løsning - se at komme igang med at udskifte de skinner, og ikke trække det i langdrag.

Dit første spørgsmål er interessant, hvor langt er man i status forhold til kørsel til december...

Den anden del uinteressant. Der kan jo vælges mange løsninger til Køge - Roskilde hvis man vælger BRT (Hvilket jeg selvfølgelig ikke ønsker). De kan jo også bare vælge at køre til Holbæk som materieltog fra Roskilde. Dobbeltspor og god plads, ser jeg ikke som den store udfordring. Det kan jo også overgå fra Regionen tilbage til DSB, eller hvad ved jeg. Der er jo mange muligheder for at få det til at gå op uden depot i Køge.

Østbanen Køge-Roskilde

af glade-koege ⌂, køge, 10/6 2020, 10:52 (1714 dage siden) @ Frank Poulsen

Blir nyt værksted i Holbæk..

Østbanen Køge-Roskilde

af mikedk2100, 10/6 2020, 10:58 (1714 dage siden) @ KSC

Nu er der ca et halvt år til at Østbanen skal overtage trafikken KJ-Ro.

Er der nogen der ved hvad status er med hensyn til materiel og personale. Hvor langt er installeringen af ETCS/STM i Østbanens Lint og har personalet været på uddannelse?

Hvis det utænkelige skulle ske at der kommer BRT-drift på strækningen Køge-Hårlev-Faxeladeplads/Rødvig. Hvordan vil man så få toget på værksted i Hårlev, samt tanke olie? Eller skal der så bygges nyt i Køge eller hvordan klares dette?

Der er kun en fornuftig løsning - se at komme igang med at udskifte de skinner, og ikke trække det i langdrag.

Det er jo også interessant at vide, om udvidelse i Hårlev (til 5 ekstra Lint) er sat på standby og dermed risikerer ikke at blive klar til december. Og det er stadig ikke gået op for mig, hvor de 5 ekstra Lint skal komme fra, hvis de kommer...

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak