Fætter BR; men hvor?
Billedet er fra i dag, 21.10.2010; men hvor er det taget? Toget er tydeligvis et af de tretten BR 605, som DSB har lejet fra DBAG. Når I har gættet stedet, får I en historie om det pågældende togsæt!
Jan
Billedet er fra i dag, 21.10.2010; men hvor er det taget? Toget er tydeligvis et af de tretten BR 605, som DSB har lejet fra DBAG. Når I har gættet stedet, får I en historie om det pågældende togsæt!
Jan
"Det sydlige udland" - er det præcist nok?
--
Det er ikke så ringe endda!
Skiltet modsat postskiltet på den høje bygning viser BR i blå/hvid. Det er navnet på en lokal fjernsynskanal.
Der dyrkes vin på skråningerne i baggrunden.
Jan
Nå, I får historien nu; men må stadig gerne gætte på sted ...
Sættet er nr 16. Det brændte i Høje Taastrup 19.12.2009. Det klarede tyskerne snildt ved at skifte en mellemvogn, så sættet nu består af 605 016+605 101+605 216+605 516.
Men ak, det synes trafikstyrelsen var så drabelig en ændring, at alle mulige tilladelser skulle erhverves på ny. Sættet har været på prøvekørsler i DK for et par måneder siden uden dog at komme i drift af det! Jeg har endnu ikke set sættet i ordinær drift i DK efter ombygningen.
På billedet passerer det W... Hbf, muligvis på vej mod ICE-vækstedet i N...
Jan (direkte fra W...)
Det ligger langt uden for mit kompetenceområde men BR kunne godt betyde "Bayerischer Rundfunk" og så er vi i "det sydligere udland".
Würzburg - aner ikke om det ligger i Bayern men det lyder tysk...
--
Würzburg er rigtig. Og det omtalte ICE-værksted ligger i Nürnberg.
Jan
ICE TD BR 605 sæt 16 er i drift igen.
Den er således blevet ombygget og "mutter/kind" abteil er fjernet og erstattet af sæder og 4 styks. klapsæder.
Jeg overtog ICE 33 på København (som blir til ICE 32) for knap 14 dage siden og da jeg kom på Helgoland og gik i det sæt som skulle køre til Hamborg var det sæt 16.
Dennis