Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danlink 1990

af Frank, 22/4 2011, 06:27 (5040 dage siden)

Da jeg gennemkiggede mine scannede negativer opdagede jeg nogle billeder fra Danlink i 1990.

[image]

Her er begge godstog ankommet og venter på, at færgen skal lægge til.

[image]

Begge lokomotiver er på vej til at trække de "nye" godstog i land.

[image]

Her er det værd at bemærke den første vogn. det må være en af de typiske italienske godsvogne med spidst tag, den virker lille og skrøbelig ved siden af de moderne godsvogne med bogier og skydedørsvægge.

[image]

Mxeren trækker sin last i land.

Desværre cyklede jeg ikke op på Langeliniebroen for at vente på, at togenne blev rangeret til afgangssporene, men man skal ikke ærgre sig over de billeder, man ikke fik tagen, men glæde sig over de billeder man trods alt fik i "kassen".

I dag er hele området plastret til med såkaldte liebhaverboliger, advokatkontorer og opmarchbåse til Oslo færgen.

Med venlig hilsen

Frank Kruse

Danlink 1990

af Thomas, 22/4 2011, 18:12 (5039 dage siden) @ Frank

Søndag d. 2/7 2000 om aftenen sejlede ”Öresund” den sidste tur fra København medens solen var på vej ned i horisonten. Der var én eller to MZ lokomotiver på kajen ved færgelejet med den gamle station. Vi var faktisk ret få tilskuere og jeg havde ikke engang taget kamera med... "Det er en dejlig aften" som én af de fremmødte bemærkede - og lidt melankolsk tænkte jeg.
Jeg husker et par fotografer. Fik I nogle billeder vi må se ?

Svenska-lok

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak