Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Odderbanen indstillet i påsken - og Vendsysselbanen i 2012!

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 20/4 2011, 22:37 (4972 dage siden) @ andersj
redigeret af Tommy Nilsson, 24/4 2016, 17:50

ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.

Muligvis nogle busser ? :-D
Det er i mine øjne en risiko - eftersom at jeg langt hellere vil køre med tog.
Jeg ser af samme årsag med gru frem til 6 måneders totalspærring af Vendsysselbanen i 2012, hvor 65 km spor skal udskiftes og hvor næsten samtlige broer skal have en kærlig hånd, og enkelte nedrives (jvf. bane.dk og bane.dk).
6 måneder med erstatningsbumlebusser på en af DSB's mest benyttede sidebaner (og som til dels også stadig er hovedbane). Det skal nok blive sjaaaaaaaavt - eller no'et :-|
(Man må håbe at Nordjyllands Jernbaner stadig her en smule værkstedsfaciliteter tilbage i Skagen til den tid, for uden sporforbindelse mellem Frederikshavn og Hjørring kommer det da muligvis til at knibe med at kunne køre togene fra Skagensbanen til serviceeftersyn i Hjørring i de 6 måneder...).

De links har det ikke for godt :) Men jeg er rigtig interesseret i at se det du har linket til, da jeg ikke før har kunnet finde info om sporfornyelsen.

Hej Anders

Ja, de links er da vist gået i stykker. Jeg prøver igen:
uk.bane.dk/hentmedie.asp?filID=7768 (denne URL bliver du nødt til at copy og paste ind i din browser)
bane.dk/hentmedie.asp?filID=6910

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak