Dobbeltspor Køge N - Køge (Generelt)
Hvorfor vil du også have 2 spor helt op til køge N.
Meningen med de 2 spor, er jo at man på sigt vil have 15 min drift til Roskilde. Og selvfølgelih en mere stabil drift på strækningen.
Jeg ved ikke hvordan man har tænkt sig at klare kvartersdrift Køge-Roskilde og halvtimesdrift Næstved-Kbh på en lang enkeltsporet strækning. 12 tog i timen.
Teoretisk ville det være muligt, men meget følsomt. Køge-Roskilde skal krydse på Køge station og Lille Skensved. Køge-København skal afgå umiddelbart (2-3 minutter) efter toget mod Roskilde og skal ankomme til Køge umiddelbart før toget fra Roskilde.
Eksempel på minuttal
Afg. Køge
00 mod Roskilde
02 mod København
15 mod Roskilde
30 mod Roskilde
32 mod København
45 mod Roskilde
Ank. Køge
00 fra Roskilde
15 fra Roskilde
28 fra København
30 fra Roskilde
45 fra Roskilde
58 fra København
Det vil så kræve en perron i spor 1, da begge togsystemer skal krydse i Køge samtidig. Burde dog ikke være noget problem at lave 90 meter perron til 2xLint der.
--
Mvh Anders