Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dobbeltspor Køge N - Køge (Generelt)

af ThomasLarsen, 13/12 2019, 14:38 (1807 dage siden) @ mikedk2100

Hvorfor vil du også have 2 spor helt op til køge N.
Meningen med de 2 spor, er jo at man på sigt vil have 15 min drift til Roskilde. Og selvfølgelih en mere stabil drift på strækningen.

Og derfor er det "kun" nødvendigt med 2 spor fra sporskiftet ved klematisvej.
Og så ned til hvor dobbeltsporet starter ved Lille Græsmarksvej.

Og hvis det skal kunne lade sig gøre,
Skal man udbygge 4 stitunneller, 2 sporbærende broer og en vejbro.
Og måske fjerne et enkelt eller 2 villa huse ved dalsvinget.

Og så skal man nok også omlægge cykelstien på nordsiden af ølby station. Eller bare droppe at have en station ved ølby.

Så det vil ikke være nogen nem opgave. Men det vil da absolut være muligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere
DSB ME1511

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak