mødet 27/11-19 status for Signalprogrammet (Jernbanen i dag)
Materiale mødet 27/11-19 med Folketingets partier om status for Signalprogrammet samt Banedanmarks seneste statusrapport for Signalprogrammet, fra transportministeren
https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/TRU/bilag/105/index.htm
- IR4 besluttet udrustet
- Immunisering opgives helt og holdent
- Elektrificering (og nyt signalsystem) Roskilde-Holbæk udskydes til 2024
- Stationssikringsanlæg på Køge Nord opgives, i stedet fremskyndes ERTMS på København-Køge-Ringsted (om muligt) til K2023
- ME udfases i 2022 i stedet for 2023.
Det er mig noget uklart hvad det betyder for trafikbetjeningen omkring Køge og Køge Nord:
"Den trafikale betjening er en del af Lokaltog og DSBs plan for denne strækning".
"Planen genbesøges i øjeblikket med prioritering af Køge-Næstved og Næstved-Nykøbing F.,
så sidstnævnte kan elektrificeres, og elektriske tog indsættes"
Poul