Forlængelse af S-tog fra Hillerød (Generelt)
Derefter kan man forlænge S-tog til Tisvildeleje og Øresundstog fra Helsingør til Kagerup over Gilleleje.
Men hvorfor?
Der er direkte omstigning i Helsingør fra Lokaltog til Øresundstog, og hvorfor skal forsinkelser i Sverige (senere Ringsted, Næstved osv.) påvirke driften på lokalbanen, som i dag kører stort set uden forsinkelser og aflysninger.Som sagt er pendlerne meget glade for Lokalbanen, og at indsætte hhv. Øresundstog og S-Tog på disse strækninger ville ikke vække særlig stor jubel.
Oplandet omkring Helsinge og Græsted er allerede dækket rigtig godt ind, ikke kun af lokaltog, men også af R-Busser.
Mellem Hillerød og Helsinge er der sammenlagt 4 forbindelser hver time med bus og tog."If it ain't broken, don't fix it"
Præcis! Og som det har været fremme tidligere i andre tråde, så vil det have ret negativ indflydelse på Gribskov.
Ligesom S-banen havde på Hareskoven.
Der er mange ubevogtede overskæringer som skal fjernes eller føres over eller under,
Fredensborgvej, Helsingevej... Det var vist det.
der er udfordringer med dyrene
Hegn
og så er det spørgsmålet om underbygningen overhovedet er egnet til S-tog.
Så må den jo forbedres.
Og så skal der sættes køreledninger op.
Det bliver værre og værre.
Næh, lad os nu få koblet Gribskovbanen sammen med Frederiksværkbanen. Det vil give yderligere forbedret offentlig trafik i Nordsjælland.
Nix. Del af Frederiksværkbanen sammen med Fredensborgbanen til en Ring 6 bane.
Således. (jeg har glemt at tegne Helsingør - Gilleleje - Kagerup med)
Når LINT'erne er slidt op er batteritog sikkert "hyldevarer" og så er det det der dur nord og vest for Hillerød.
Hele Skåne og Blekinge er blevet normal-elektrificeret i de sidste 20 år for et standardsystem.