Hjælp til tidsfastsættelse - 1975 eller 1976?
Jeg har ikke gjort notater om, hvornår jeg foretog rejsen; men ved hjælp af udelukkelsesmetoden fastslår jeg, at vi er i sommeren 1975 eller 1976. Den nye Hadsundbro blev indviet i november 1976 og når man kigger på broen, er spørgsmålet: Hvis vi er i sommeren 1976, når den så at blive færdig til november? Eller er vi faktisk kun i sommeren 1975?
Jeg håber, at Forum ved at kigge på billederne kan være behjælpelig med at indsnævre tidsfastsættelsen.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Hmmm ..., tja, jeg betragter jo broen dagligt - ja, jeg kan faktisk se den, hvis jeg rejser mig op foran pc'en og står på tæer - men mit "bud" bygger jeg nu kun på ren fornemmelse ...
Det må være sommeren 1976!
Selvom broklapper og gelænder mv. stadig mangler, og vejtilslutningen både mangler opfyldning og belægning, ser selve broen nu ret færdig ud. Støbearbejdet er afsluttet, og jeg har svært ved at forestille mig, at man skulle kunne få yderligere 1½ år til at gå med resten.
Opfyldningen udfor det sydlige landfæste må i øvrigt være foregået meget hurtigt, thi vej og cykelsti er sunket jævnt over årene; vejen er rettet op, men cykelstien "dykker" umiddelbar før broen, og der står ofte vand når det regner. Dette har ikke meget med sagen at gøre, men det kunne være med til at bekræfte antagelsen om 1976 ...
Mvh
LH