Tal om pendlere (Generelt)
Det mener jeg heller ikke. De må bare omkring Aarhus vest og så hurtigt videre.
Der er jo også hensynet til de 50-70% andre!
Og Aarhus kommune er mere end midtbyen!
Ja... måske, men det virker som om du ikke ved meget om Aarhus.Du kan se tallene for Aarhus Kommune hér:
https://ledelsesinformation.aarhuskommune.dk/aarhus-i-tal/default.aspx?doc=vfs://Global...Det er stadig i Nord og Syd hvor flest bor og arbejder. Randers og Horsens har i mange år haft vækst på grund af sigende priser i selve Aarhus, hvorfor pendlingen fra Region Midtjylland i høj grad også inkluderer Randers, Horsens og Hedensted.
Hvis du tager det forhold med i din forespørgsel vil du se at langt over halvdelen kommer fra det område.
Ja men byen vil udvikle til bæk fra centrum.
Aarhus Kommune planlægger ingen udbygning af byen i vest, der er udlagt boiligområder til over 20.000 i Nord, stigende til over 50.000 i fremtiden.
Men mange af disse nye beboere skal jo nord eller sydpå - ja måske helt til Odense eller hovedstadsområdet. Så hvorfor skal de have besværet med at komme ind til Aarhus H???
Så (igen), hvis man vil anlægge noget som gavner flest bør det være på Nord/Syd aksen (shunt, der følger E45), gerne kombineret med en ny og mere nordlig station med forbindelse til Letbanen (man har planlagt letbane til Hinnerup, men jeg tror det er for langt ude til folk der skal mod Skejby/Vejlby). På den måde kan passagerer, der skal sydpå spare hele den lange tur ind til Aarhus og tilbage igen.
Det er jo netop sådan noget jeg mener giver mening!
I Syd er man allerede godt igang med at flytte pendlere over i biler, genåbningen af Hørning Station har været med til at gøre Hørning til den by, der har den største netto tilflytning i Skanderborg Kommune, hvorfor man går efter Stilling i syd og Laurbjerg i nord. Og det er således også hér (i Syd) at Aarhus vokser næstmest.
Ja og en bybane ad den gamle bane med de tilpasninger så man kan betjene Aarhus vest og fortsætte ind mod Aarhus H vil gavne HELE Aarhus!