Glimt fra Odense Letbane uge 34/2019 (+3 ill.) (Generelt)
Det er jo korrekt, at man ved anlæggelse af Hjallese letbanestation som planlagt forskertser muligheden for at anlægge et krydsningsspor for den enkeltsporede Svendborgbane på gammelt jernbaneareal.
SFJ Hjallese, udateret postkort. Blikretning mod Odense.
Fodgængerbroen er opstillet ca. på højde med den gamle stationsbygning (nedrevet o. 2002), og letbanens endestation anlægges på det gamle sidespor- og læssevejareal:
Hjallese letbanestation, blikretning mod Odense (grefik: Odense Letbane).
Letbanens endestation skulle i givet fald have været "trukket" længere mod nordøst (ekspropriation?), ligesom fodgængerbroen så skulle have lysning for 2 spor.
Hvis man ombygger Svendborgbanen til letbane som i Århus, er det vel næppe noget problem. Det kan sagtens være den vej, som man vil gå for at skabe et integreret og mere dækkende nærbanesystem omkring Odense.
--
Hilsen
S
Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.