Glimt fra Odense Letbane uge 34/2019 (+3 ill.) (Generelt)
Dette er, så vidt jeg kan se, det seneste som har været oppe i Folketinget angående Hjallelse https://www.ft.dk/samling/20181/almdel/tru/bilag/204/index.htm
..... og her er, hvad Fyens.dk skrev 15. januar 2019: https://www.fyens.dk/odense/Letbanens-regnestykke-skraemmer-Intet-bliver-aendret-ved-Hj... .
Det er jo korrekt, at man ved anlæggelse af Hjallese letbanestation som planlagt forskertser muligheden for at anlægge et krydsningsspor for den enkeltsporede Svendborgbane på gammelt jernbaneareal.
SFJ Hjallese, udateret postkort. Blikretning mod Odense.
Fodgængerbroen er opstillet ca. på højde med den gamle stationsbygning (nedrevet o. 2002), og letbanens endestation anlægges på det gamle sidespor- og læssevejareal:
Hjallese letbanestation, blikretning mod Odense (grefik: Odense Letbane).
Letbanens endestation skulle i givet fald have været "trukket" længere mod nordøst (ekspropriation?), ligesom fodgængerbroen så skulle have lysning for 2 spor.
Til slut et bonusbillede:
Bagenden af MQ '30 som gennemkørende mod Odense, skyggen af fodgængerbroen anes tværs over perronerne, Hjallese 21.08.2019 (nm).
I øvrigt findes en del interessante luftfotos fra Hjallese Station her: http://www.kb.dk/danmarksetfraluften/#zoom=18&lat=55.35755385942423&lng=10.3936... .
Hjallese Station 2012: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=41915 .
Odenses Variobahn i produktion: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=139638 .
M.v.h.
Niels