Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tabercontainer??? (Generelt)

af gamle ole, 8/8 2015, 15:10 (3327 dage siden)

Den havde jeg ikke set komme. I et læserbrev i Ud at se omtales kollektiv transport i almindelighed og tog i særdeleshed blev disse omtalt som "Tabercontainer"!. Tak for kaffe.

Hilsen Ole

Tabercontainer???

af Stefan @, Hørsholm, 9/8 2015, 07:00 (3327 dage siden) @ gamle ole

Nu har jeg ikke selv set artiklen og kender derfor ikke skribenten.
Men jeg kan da huske at man allerede i oldtiden sagde: "Mod dumheden kæmper endog guderne forgæves".
Såeh...
Go' søndag :-)

Tabercontainer???

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 9/8 2015, 11:29 (3326 dage siden) @ Stefan

Hej

Ak ja, det danske sprog beriges immervæk:-(


Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

Tabercontainer???

af gamle ole, 9/8 2015, 12:19 (3326 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Ja, og jeg ved squ heller ikke om man skal le eller græde.

Hilsen Ole

Tabercontainer???

af Claus Madsen, 9/8 2015, 13:24 (3326 dage siden) @ gamle ole

Citatet er fra dette nummer:

http://ipaper.ipapercms.dk/DSB/udogse/2015/04/

Det er iøvrigt god stil at henvise til hele artiklen, i stedet for at tage det/den citat/overskrift man kan bruge for at skabe drama.

Artiklen ender iøvrigt lykkeligt med en glad bruger af toget.

Mvh.

Claus Madsen

Tabercontainer???

af gamle ole, 9/8 2015, 15:54 (3326 dage siden) @ Claus Madsen

Enig, men havde ikke kilden længere.


Ole

Tabercontainer???

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 15/8 2015, 16:05 (3320 dage siden) @ Claus Madsen

Citatet er fra dette nummer:

http://ipaper.ipapercms.dk/DSB/udogse/2015/04/

Det er iøvrigt god stil at henvise til hele artiklen, i stedet for at tage det/den citat/overskrift man kan bruge for at skabe drama.

Artiklen ender iøvrigt lykkeligt med en glad bruger af toget.

Mvh.

Claus Madsen

Hej

Tak for dit link

Man får en mistanke om at en eller anden reklamefidus har forfattet læserbrevet med den lykkelige slutning,
eller også har Bahnsen endelig fået overbevist Harry om togets fortræffelighed.

Med skeptisk hilsen
Lars Møller Jensen.

Tabercontainer???

af Gæst 20, 10/8 2015, 07:39 (3326 dage siden) @ gamle ole

Men det er det jo!

Hovedparten af kunderne er jo tvangskunder, studerende, ældre og pendlere! Og ingen af dem klager. Som daglig rejsende må man jo græmmes over det produkt som tilbydes. det er himmelråbende dårligt! Det kan kun være jernbanenørder, som kan se bar lidt positivt på det.

Udviklingen på området har stået stille i 10 - 15 år og det kan vi primært takke "jernbanefolk" for. Der er for meget museum over tankegangen.

Tabercontainer???

af KSC, 10/8 2015, 20:15 (3325 dage siden) @ Gæst 20

Ikke forstået, det må du uddybe nærmere tak

Mvh Kim

Avatar

Don't feed the troll

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 10/8 2015, 23:23 (3325 dage siden) @ Gæst 20

Men det er det jo!

Hovedparten af kunderne er jo tvangskunder, studerende, ældre og pendlere! Og ingen af dem klager. Som daglig rejsende må man jo græmmes over det produkt som tilbydes. det er himmelråbende dårligt! Det kan kun være jernbanenørder, som kan se bar lidt positivt på det.

Udviklingen på området har stået stille i 10 - 15 år og det kan vi primært takke "jernbanefolk" for. Der er for meget museum over tankegangen.

Do not feed the troll!!

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Tabercontainer???

af gamle ole2, 9/7 2019, 17:43 (1896 dage siden) @ gamle ole

Denne provokerende betegnelse rummer måske den grad af sandhed at benyttelsen af kollektiv trafik er blevet mindre "demokratisk" end i 50erne hvor jeg husker at alle samfundsgrupper bruget kollektiv transport både i København og Nordsjælland hvor jeg var barn. Det gælder både togdriftem, sporvogne og busser i Kbh og omegn og rutebilerne i Nordsjælland.
Her på Falster virker det som erhvervsaktive i høj grad er selvtransporterende, mens det er ældre børn, unge (overførselsindkomstmodtagere?) mm der kører i busserne. Ex 736 mellem Stubbekøbing og Nr Alslev kører næsten altid uden pASSAGER, BORTSET FRA ENGANG I MELLEM et par ældre og børn. Muligvis et "landligt" fænomen og ikke så meget et storby-og pendler fænomen?
Måske analogt til almene boliger contra ejerjboliger ???

hilsen Ole

Lokomotivfabrikker

DB CargoOHJ 39

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak