Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Slut med persontransport på 750 mm i Schweiz (Jernbanen i dag)

af Niels Munch, 3/5 2019, 19:18 (2078 dage siden) @ LHJ
redigeret af Niels Munch, 3/5 2019, 19:30

Hej LH,

Du er næppe i tvivl om, at jeg (og de andre skribenter i denne tråd) med glæde vil imødese dine fotos fra WB i dens nuværende tilstand!

Ja, som Hans nævner, siges der meget om schweizerne. Og om deres hang til at bevare jernbanerne siges bl.a., at det er for at holde bilismen nede og begrænse skovdøden. For ved skovdød rutscher sneen ned - der er jo intet til at holde på den - og begraver byerne.

De tider, hvor "man" modtog invitation til alt fra IC3-dåb til metroindvielse, er for længst forbi og overgået til anekdoterne. Så jeg vil "derfor" foretrække at besøge Lethbanen på "en almindelig dag", hvor "man" i absolut anonymiseret tilstand kan fotografere billeder uden for megen "kødrand". Således vil jeg gennemkøre banen fra Odder til Grenaa t/r; thi indtil nu har jeg kun foretaget en ikke helbredsbetinget rejse Aarhus H - Skejby t/r - samt trådt en Tango i Odder.


Bedste hilsener
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Postautomobilet Gennem 100 År

Postautomobilet Gennem 100 År. Pris 360 kr.

Læs mere
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak