Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tølløse kobles på landsdeltrafikken (Generelt)

af Poul Andersen, 13/2 2019, 15:13 (2179 dage siden) @ Ove Nygaard

Uanset hvilke tal og køreplaner jeg kigger på kan jeg ikke få det ned på 20 min. DSB kan selvfølgelig argumentere for at førerrumsskiftene i Slagelse og Tølløse ikke hører med til køretiden, men uanset om man kører eller holder stille så bliver kundens rejse alt andet lige forlænget fra A til B med den samlede mængde tid der køres og holdes stille.


Hej,
jeg skal ikke anfægte denne fornemme køreplanudredning, men jeg vil da stilfærdigt tilføje, at der vel også er førerrumsskifte i Høng, medmindre denne station er blevet ombygget i forbindelse med moderniseringerne af Høng - Tølløse-banen. Det giver så efter mit regnestykke 3 førerrumsskifter.

Nå, jeg overlader overvejelserne i trygge hænder hos DSB.:-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Kære Ove.

Da jeg kørte med HTJ fra Slagelse til Ruds Vedby i 1966, var der togveje direkte mellem DSB og HTJ.
Stationen er senere ombygget med denne sporplan.

Mvh.
Poul.
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB D804Billige jernbane T-shirts

Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak