Tølløse kobles på landsdeltrafikken (Generelt)
Uanset hvilke tal og køreplaner jeg kigger på kan jeg ikke få det ned på 20 min. DSB kan selvfølgelig argumentere for at førerrumsskiftene i Slagelse og Tølløse ikke hører med til køretiden, men uanset om man kører eller holder stille så bliver kundens rejse alt andet lige forlænget fra A til B med den samlede mængde tid der køres og holdes stille.
Hej,
jeg skal ikke anfægte denne fornemme køreplanudredning, men jeg vil da stilfærdigt tilføje, at der vel også er førerrumsskifte i Høng, medmindre denne station er blevet ombygget i forbindelse med moderniseringerne af Høng - Tølløse-banen. Det giver så efter mit regnestykke 3 førerrumsskifter.Nå, jeg overlader overvejelserne i trygge hænder hos DSB.
Bedste hilsener
Ove af Erritsø
Kære Ove.
Da jeg kørte med HTJ fra Slagelse til Ruds Vedby i 1966, var der togveje direkte mellem DSB og HTJ.
Stationen er senere ombygget med denne sporplan.
Mvh.
Poul.