Hovedstadens trafik skal være HOT (Trafikpolitik)
I forlængelse af Frank Poulsens indlæg i denne snor. Jeg har tidligere kigget meget på offentlig transport og takster andre steder.
I et lindlæg nævnes Skåne, som simplificerer takstsystemet. men kig også på Tyskland. Jeg har rejst en del i Tyskland. Når man kommer hen til billetautomat er der et hav af muligheder. Har bl.a. stået i Köln i Nordrhein-Westphalen. De automater på Hauptbahnhof giver masser af muligheder i modsætning til vores, og som jeg så det er Nordrhein-Westphalen delt op i områder - det som Frank Poulsen kalder superzoner med en storby eller andet som centrum og superzonen er så delt op i zoner. Man kunne også derfra købe ind i Rheinland-Pfalz. Der er også mange muligheder for turister, hvor man udnytter zoner.
Berlin, München, Hamburg er delt op i ringe. Schleswig-Holstein er delt op i zoner, hvor man køber et antal zoner. På Sjælland køber man pendlerkort fra A-B, og man kan ikke afvige derfra. Ideen med overordnede zoner og den overordnede zone er inddelt i zoner vil være den ideelle løsning i stedet for det såkaldt enklere system, der stod i reklamen for Takst Sjælland, men som er meget indviklet - og meget dyrere.