
Stationsåbninger Østjylland - var det så det? (Trafikpolitik)
I aftalen "Cykler, busfremkommelighed og kollektiv trafik i yderområder" af 22. maj 2015 (side 7) er omtalt analyse af stationsåbninger i Østjylland. Stilling og Laurbjerg er specifikt nævnt; men som jeg læser aftalen, er/var der lagt op til en analyse i bredere forstand og jeg forestillede mig, at man ville kigge på hele strækningen Kolding-Randers.
Nu hvor Stilling og Laurbjerg er ved at falde på plads (helt på plads er de vel ikke?), sidder jeg tilbage med en følelse af, at enten "læste" jeg aftalen forkert eller også mangler der stadig en afrapportering - udover afrapporteringen af Stilling og Laurbjerg. På den anden side: Der var kun afsat 0,5 mio. kr. til analysen og den rækker jo næppe til at analysere hele strækningen Kolding-Randers.
Så.....
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og noget om strækningen Randers-Aalborg