"Tog ramt af genstand på Storebæltsbroen" (Generelt)
En ganske udmærket forklaring på nær et punkt: Hvordan havner trailerhjulene i fronten af IC4? Hvis traileren er væltet på godsvognen og hælder ud til venstre vil hjulene sidde bagest. IC4's front rammer så først forenden af den lænende trailer og skal så skal bagenden af trailerne svinge 180 grader rundt nærmest momentant. Det har jeg det lidt svært ved at forstå.
Det er ikke utænkeligt at traileren har drejet 180° ved kollisionen.
På de billeder der ses af trailer og lyntog, sidder der kun 2 aksler tilbage på traileren, den 3. ligger længere fremme i godstogets køreretning, hvilket kan tyde på, at denne aksel er revet af under rotationen. Bredden indvendig på lommevognen er vel omkring 2.7-2.8 m, hvilket ikke er nok til at dreje alle 3 aksler på én gang, men fjerner man en aksel, så er akselafstanden formentlig så kort, at denne rotation er muligt - specielt når der er så voldsomme kræfter på spil.