Gammel viadukt
Hvor mon man kan finde denne hyggelige viadukt?
--
af Henrik Thomsen , Holte, 5/4 2011, 18:21 (4987 dage siden)
Hvor mon man kan finde denne hyggelige viadukt?
--
af Niels Munch, 6/4 2011, 13:16 (4986 dage siden) @ Henrik Thomsen
Hej Henrik,
Nogen skal jo tage hul på denneher udmærkede gåde, så lad mig forsøge med et skud.
Viaduktarkitekturen stemmer; men jeg har umiddelbart lidt vanskeligheder med de fine, hvide bygninger i baggrunden.
Men skidt: Den midtsjællandske Jernbane, måske ved Jystrup?
M.v.h.
Niels
af Henrik Thomsen , Holte, 6/4 2011, 13:55 (4986 dage siden) @ Niels Munch
Det er nu ikke Jystrup.
Hilsen
Henrik
--
af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 6/4 2011, 14:54 (4986 dage siden) @ Niels Munch
Men skidt: Den midtsjællandske Jernbane, måske ved Jystrup?
Var lidt fræk, og ventede for at se om der var andre der havde samme tanke som mig. Tidsmæssigt ville jeg også placere viadukten på Midtbanen, og min første tanke var også umiddelbart ved Jystrup, men jeg kan dog ikke lige få det til at passe med bygningerne. Det kræver jo nok lige en aftentur
--
af Niels Munch, 6/4 2011, 19:33 (4986 dage siden) @ K.B.Andreasen
Ha, K.B., du lurepasser .....
Hvis jeg tager et nyt gæt, rammer jeg enten rigtigt, eller du får indsnævret dit gættefelt!
Nå, skidt: det kunne måske være Ortved http://www.kvv73.dk/BanenDerude/Midtbanen/midtbanen.htm .
M.v.h.
Niels
af Henrik Thomsen , Holte, 6/4 2011, 19:43 (4986 dage siden) @ Niels Munch
Ja, den bro ved Ortved ligner minsandten den jeg har fotograferet. Det er dog stadig ikke det rigtige sted.
Hilsen
Henrik
--
af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 7/4 2011, 04:04 (4986 dage siden) @ Niels Munch
Ha, K.B., du lurepasser .....
Hvis jeg tager et nyt gæt, rammer jeg enten rigtigt, eller du får indsnævret dit gættefelt!
Nå, skidt: det kunne måske være Ortved http://www.kvv73.dk/BanenDerude/Midtbanen/midtbanen.htm .
He he jaeh det må jeg jo nok indrømme at jeg gjorde Men det var faktisk også den ved campingpladsen jeg tænkte på, om end jeg ikke helt kunne få bygningerne til at passe helt
--
af Svendbent, 11/4 2011, 08:24 (4982 dage siden) @ K.B.Andreasen
kan man få at vide hvilke type tog der skulle have kørt her ?
af Henrik Thomsen , Holte, 11/4 2011, 09:01 (4982 dage siden) @ Svendbent
DSB-tog. Gamle Diesellokomotiver, og efterhånden Mo-vogne.
--
af Minoque, 12/4 2011, 20:26 (4980 dage siden) @ Henrik Thomsen
Jeg venter i på om denher ikke snart gættes, jeg ville gerne se nogle billeder fra den var i drift :)
af Henrik Thomsen , Holte, 13/4 2011, 08:27 (4980 dage siden) @ Minoque
Næh- den er nok for svær at finde. Jeg prøver med en ny: Kan nogen mon se hvor det her gamle led står?
--
af UTJ, 13/4 2011, 08:41 (4980 dage siden) @ Henrik Thomsen
Tilbage til viadukten: står der 1926 i betonen?
af Henrik Thomsen , Holte, 13/4 2011, 09:15 (4980 dage siden) @ UTJ
redigeret af Henrik Thomsen, 13/4 2011, 09:26
Jeg har ikke kunnet finde noget årstal på broen. Men det er såmand ikke så langt fra det formodede årstal. Den tager sig således ud fra den anden side.
--
af UTJ, 13/4 2011, 16:22 (4979 dage siden) @ Henrik Thomsen
Jeg har ikke kunnet finde noget årstal på broen. Men det er såmand ikke så langt fra det formodede årstal. Den tager sig således ud fra den anden side.
Der er oplysninger jeg ikke rigtig kan få til at passe sammen.
Gamle diesellokomotiver. Er det før GM-typer, dvs MW/MV/MT. Og så MO-tog. Så kan banen jo først være nedlagt efter omkring 1955. MO-bane lugter meget af både Himmerland (1966) eller 1971-nedlagte baner.
Det lugter ikke af den skæve i hvert fald ikke Bramming-Funder, for der byggede man "kasseformede" vejunderføringer.
Årstallet passer godt med midtbanen, men kan ikke finde en passende lokalitet. Værslev-Slagelse-næstved kan det dårligt være og så har vi fjernet os fra Sjælland.
Den med "gamle diesellokomotiver passer godt på det jyske, særligt Sønderjylland. Men lige en nedlagt bane med "månedør", som den type ville blive kaldt i Riget i Midten. Nej. Det skulle lige være MT-banen Rødekro-Bredebro, men der var vist ingen vejunderføringer. Mommarkbanen? ved det ikke, men passer ikke med årstallet og jeg skyder heller ikke på denne.
Endelig kan jeg ikke få udseendet til at passe med en strækning, hvorpå der stadig ligger spor på, men man skal selvfølge ikke helt udelukke det.
Nærmere en løsning: nej.......
af Henrik Thomsen , Holte, 13/4 2011, 17:34 (4979 dage siden) @ UTJ
Nå- da Svenbent spurgte om hvilket materiel der skulle have kørt der, var det en ret heldig formulering, For der SKULLE have kørt disse materieltyper, men det gjorde der aldrig. Så er vi jo bare kommet meget tættere på stedet nu vil jeg mene. Der har faktisk aldrig kørt noget som helst jernbanemateriel her, selvom det var hensigten.
Det er dog en jernbanebro, så det er ikke snyd.
--
af Svendbent, 13/4 2011, 18:30 (4979 dage siden) @ Henrik Thomsen
Så kender jeg den godt har faktisk et billede derfra
af UTJ, 13/4 2011, 19:52 (4979 dage siden) @ Svendbent
Omsider - det tog sin tid.......Aagetage har dog ikke haft sin skinnecykel med på udflugt her, så den drillede. God quiz.
af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 14/4 2011, 14:08 (4978 dage siden) @ UTJ
Omsider - det tog sin tid.......Aagetage har dog ikke haft sin skinnecykel med på udflugt her, så den drillede. God quiz.
Hmm. Er det bare mig, eller er det hele indforstået snak nu..?? Jeg er med på at det virker som om at det er blevet gættet rigtigt på hvor vi er henne, men synes ikke at jeg endnu har læst nogen stedangivelse/bekræftigelse som svar
--
af Minoque, 14/4 2011, 14:10 (4978 dage siden) @ K.B.Andreasen
Jeg ville også gerne vide hvor det er, så det må været indforstået snak, for jeg kan heller ikke finde det.
Men billeder fra driften kan jeg jo så ikke få at se.
af Henrik Thomsen , Holte, 14/4 2011, 14:43 (4978 dage siden) @ Minoque
OK, der hersker stadig lidt tvivl om stedet. Så her en stærk ledetråd: Der er præcis 16.452 meter mellem gættebroen og Farumbanens gamle stålbro over Mølleåen. Så er det bare igang på Google Earth.
--
af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 14/4 2011, 15:03 (4978 dage siden) @ Henrik Thomsen
Tjaeh så er vi jo nok ude i nabolaget af Slangerup.. Hmm..
--
af UTJ, 14/4 2011, 15:26 (4978 dage siden) @ Henrik Thomsen
OK, der hersker stadig lidt tvivl om stedet. Så her en stærk ledetråd: Der er præcis 16.452 meter mellem gættebroen og Farumbanens gamle stålbro over Mølleåen. Så er det bare igang på Google Earth.
Jeg gætter på Sundbylille (nogenlunde stik syd for landsbyen). jeg er beskæmmet over alle de ledetråde jeg skulle bruge, men gættede det med de forrige ledetråde......
af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 14/4 2011, 15:46 (4978 dage siden) @ UTJ
Jeg gætter på Sundbylille (nogenlunde stik syd for landsbyen). jeg er beskæmmet over alle de ledetråde jeg skulle bruge, men gættede det med de forrige ledetråde......
Ja efter gransket kortene, vil mit gæt også være ved Sillebro lige syd for Sundbylille
--
af Henrik Thomsen , Holte, 14/4 2011, 15:48 (4978 dage siden) @ UTJ
Ja, det er jo det rigtige sted. Herligt at sådan nogle gamle fortidsminder får lov at blive stående.
--
af UTJ, 14/4 2011, 17:03 (4978 dage siden) @ Henrik Thomsen
Ja, det er jo det rigtige sted. Herligt at sådan nogle gamle fortidsminder får lov at blive stående.
Det stod der også her til aften.......
Dine MO-vogne blev jeg forvirret over, for de nåede ikke til Midtbanen inden der blev lukket og slukket for projektet i 1936. Så dem kan DSB ikke have planlagt til at tøffe frem og tilbage mellem Hillerød og Næstved, da de første kom i 1935, og da var banen dømt ude. Men det er en facinerende skandale og jeg fik trang til at besigtige betonlevningerne ovenpå endnu et indslag i nyhederne om den seneste DSB-sag om Øretrafikken
Det virker i øvrigt som om det er DSB som har plantet østrigsk fyr på banedæmningen mellem Hillerød og Frederikssund, for der står fyrretræer på næsten alle de dæmningsstumper, som ligger hist og her i landskabet. I øvrigt er det formentlig stadig Banedanmark, som ejer broen......i hvert fald er vedligeholdensen af broerne på vejen mellem Sundbylille og Jørlunde Banedanmarks ansvar, ligesom den, der står nord for Lindholm station.
af Henrik Tolderlund, 13/4 2011, 13:14 (4979 dage siden) @ Henrik Thomsen
Det må næsten være på Lille Syd - Roskilde-Køge-Næstved. Det ligner et sted ved Kamstrup syd for Roskilde, som jeg også har besøgt for nogle år siden. Hvis der er, så troede jeg egentligt det gamle led var fjernet.
af Henrik Thomsen , Holte, 13/4 2011, 17:36 (4979 dage siden) @ Henrik Tolderlund
Om det led er fjernet eller ej ved jeg ikke, for det er ikke der billedet er taget.
Hilsen
Henrik
--
af Henrik Thomsen , Holte, 14/4 2011, 14:01 (4978 dage siden) @ Henrik Thomsen
Næh- den er nok for svær at finde. Jeg prøver med en ny: Kan nogen mon se hvor det her gamle led står?
Denne her røg vist i glemme-spalten. Er der ingen bud på stedet?
--
af Henrik Tolderlund, 14/4 2011, 17:59 (4978 dage siden) @ Henrik Thomsen
Tja, hvis man fortsat antager, at det afbildede led står på Lille Syd, så kunne det jo være det, der befinder sig omkring Sædder mellem Herfølge og Tureby.
af Henrik Thomsen , Holte, 14/4 2011, 18:31 (4978 dage siden) @ Henrik Tolderlund
Ja, det må jo siges at være det rigtige sted. Så er den da gættet.
--
af Kristian boeg , 7/8 2011, 18:53 (4863 dage siden) @ Henrik Thomsen
Denne viadukt er på midtbanen ved torkilstrup :):)det er jeg sikker på
af Henrik Thomsen , Holte, 8/8 2011, 00:39 (4863 dage siden) @ Kristian boeg
Nej, det er ingenlunde Torkildstrup. Der må ledes om igen.
--