Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

motormateriel, GDS, HFHJ, HHGB

af UTJ, 3/4 2011, 13:47 (4989 dage siden) @ Ole Wedel Nielsen

Mig bekendt (ifølge Peer Thommassens jubilæumsbog fra 1972) måtte Kuhlmann pga dårligt helbred trække sig tilbage i 1958. Og Hafstrøm tog over 1.1 1959. Da M9 kom i 1958 og M11 4 år senere, kan der jo ikke have været megen MaK kørsel under hans regeringstid. Men trække de store slæbere, DET kunne de kære Mak'er tilgengæld.

Men mon ikke Kuhlmanns glæde ved svenske jernbaner slog til med valget på Kiel-lokomotivet? SJ havde eller var jo godt i gang med at få tilsvarende lokomotiver......


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv. Pris 210 kr.

Læs mere
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak