Togdriften over Roskilde når Kbh-Køge-Ringsted åbner? (Trafikpolitik)
Jeg går ud fra, at du mener 'ikke et ord om ny bane Kbh. - Ringsted'. Den nævnes ikke, fordi reduktionen gælder eksisterende bane.
Min fejl, ja selvfølgelig. Men det betyder så også, at der et eller andet sted må være en orientering til politikerne om DSBs samlede kørsel i 2019 (når der netop kun omtales reduktioner i denne). Den må vi så på jagt efter.
Det er blevet fast kutyme, at operatørerne hører pendlerne ved større planlægningsmæssige ændringer i trafikken. Operatørerne er ikke forpligtet til at rette sig efter pendlerne, men de får da af og til sat deres aftryk.
Umiddelbart lyder det måske som om det er noget DSB-noget? Jeg husker fra mange år siden, omtale af møde med pendlertalsmænd. Men måske er det mest i DSBs verden at det eksisterer, jeg mindes ikke at have set at DSB, Arriva, SJ eller nogle af lokalbanerne har annonceret efter "talsmænd".
Og igen omkring mandatet, hvis denne person kun repræsenterer sig selv, eller ganske få, ja så er det jo lidt tvivlsomt. Måske burde disse "talsmænd" organiseres f.eks. via Passagerpulsen / Forbrugerrådet?
JH