Togdriften over Roskilde når Kbh-Køge-Ringsted åbner? Gods (Trafikpolitik)
Der kommer naturligvis til at køre godstog på den nye bane - og også på den eksisterende.
Jeg kan supplere med at "Kapacitetskravet" til Signalprogrammet og altså de bagvedliggende forventninger om vækst og køreplaner i fremtiden opererede med:
Et godstog pr time pr retning Øresund - Høje Taastrup - Ringsted
To godstog pr time pr retning Øresund - Køge Nord - Ringsted
To godstog pr time pr retning Ringsted - Puttgarden
Et godstog pr time pr retning Ringsted - Fredericia/Taulov
Fire godstog pr time pr retning: PAdborg - Taulov/Fredericia
og så mener jeg at der skulle være mulighed for to kanaler pr time pr retning Fredericia - Aarhus og een kanal pr time pr retning Aarhus -Aalborg og en kanal pr retning pr anden time Aalborg - Frederikshavn.
For god ordens skyld var også godskanaler til Herning, Esbjerg, Rønland, Frederiksvæk og Køge med, men dem kan jeg ikke huske antallet af.
Generelt designedes kapaciteten i infrastrukturinvesteringerne fra 2009 og frem til at tillade mindst en tre-dobling af antallet af godstog - at sporlængder, on-board udrustning og elektrificering så ikke helt synes at følge trop, er så en anden sag...
/Lasse