![Avatar](images/avatars/591.jpg)
En quiz (uden billede - og måske svær)
Hvad er "sammenhængen" mellem Helsingør og Hinnerup?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Kære Thomas,
Jeg vil forsøge mig en gang:
Hinnerups første stationsbygning (1862 - 1916) var tegnet af arkitekt N.P.C. Holsøe.
Helsingørs nuværende stationsbygning var også skitseret af Holsøe (men detailprojekteret af Wenck).
Bedste hilsener
Niels
Kære Thomas,Jeg vil forsøge mig en gang:
Hinnerups første stationsbygning (1862 - 1916) var tegnet af arkitekt N.P.C. Holsøe.
Helsingørs nuværende stationsbygning var også skitseret af Holsøe (men detailprojekteret af Wenck).
Bedste hilsener
Niels
Kære Niels
Et rigtig god gæt - men desværre ikke det "rigtige". Jeg tør allerede nu give den hjælp, at quiz'en ikke har noget med stationsbygninger at gøre.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Jeg tør allerede nu give den hjælp, at quiz'en ikke har noget med stationsbygninger at gøre.
Noget med jernbane at gøre - ud over "stationsby"?
Google afslører, at såvel Kirkens Korshær som PAVA er repræsenteret begge steder med hhv. genbrugsbutik og rustbeskyttelsescenter .
Sorry!
Niels
Noget med jernbane at gøre - ud over "stationsby"?
Ja - det har helt klart noget med jernbane at gøre
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
De starter begge med H , men ellers er mit gæt ring 5 jernbanen, men aner ikke hvad.
Ingen af dem har jernbanefærger til Sverige
--
mvh
Lars
Esbjerg
Enten en adelig - eller også H.C. Andersen ? Noget med papirklip ?
MVH
Henrik
Enten en adelig - eller også H.C. Andersen ? Noget med papirklip ?
Nej, hverken en adelig, H.C. Andersen eller papirklip.
Næste ledetråd: Der er mere tale om en Banedanmark-"sammenhæng" end en operatør-"sammenhæng".
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Der er skinner fra Hinnerup til Helsingør og man kan køre med tog imellem dem
Der er skinner fra Hinnerup til Helsingør og man kan køre med tog imellem dem
Ja, og hvad karakteriserer strækningen Hinnerup-Helsingør?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
.... og at der et intet mindre end dobbeltspor (og et enkelt sted lidt mere) hele vejen.
.... og at der et intet mindre end dobbeltspor (og et enkelt sted lidt mere) hele vejen.
Dobbeltspor er der så mange steder. Men der er noget andet, der karakteriserer strækningen.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Dobbeltspor er der så mange steder. Men der er noget andet, der karakteriserer strækningen.Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Der er ingen overkørsler.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Breddegrad?
mvh Svend
Der er ingen overkørsler.
Det er der nemlig ikke. Sammenhængen mellem Hinnerup og Helsingør er en jernbanestrækning uden overkørsler.
Og så kan man jo synes - alt efter smag og behag - at det er en dum, træls eller åndsvag quiz. Selv synes jeg selvfølgelig, at den er intet mindre end genial
Med venlig hilsen
Thoomas
En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.
Læs mereEksperter har undersøgt 30 millioner biler: Elbilers holdbarhed overrasker
Danske turister »fløjtende ligeglade« med bæredygtighed
Kæmpe bilfusion kollapset: Stolthed var måske årsagen
Boeings fald fra toppen: Krisen stikker dybt i verdens engang største flyfabrikant
Trafikstøj blokerer for nye boliger i København og andre byer: De gode råd er dyre