Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af kme, 9/7 2018, 15:50 (2335 dage siden) @ Gæst19

Det er da en selvfølge at antallet af biler i Danmark stiger. Der er intet alternativ

[CUT]

Er der virkelig nogen der tror på at den slags påvirker folks valg af transportmiddel her og nu når man skal fra A til B

Nu er virkeligheden ikke helt så firkantet. Jeg har fx. bil men gider virkelig ikke at køre til Jylland og sidde og bide i rattet i over tre timer. Ellers tak. Når jeg samtidig kan få orange biletter til langt mindre end broafgiften kan man finde sig i nogen forsinkelse, der heller ikke er så hyppig som man skulle tro og ti minutter "for sent" kommer man også let med bil. Jeg sender alligevel bare en SMS når jeg passerer Middelfart eller (helst ikke!) Fredericia. Så passer det at kareten i Kolding skal startes for at afhente mig på Kolding St.

Banen kan sagtens gøre det bedre end i dag, men bare fordi man har bil, bruges den ikke nødvendigvis til den slags fjerntransport. Flere biler er ikke direkte et udtryk for fravalg at banen, kun at biler er blevet billigere. Jyder har normalt bil og er flinke til at hente en ved stationen :-)

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak