Højhastighedsnet i EU er ineffektivt kludetæppe (Trafikpolitik)
Meget få rejser til Hamborg, selvom det er en stor by. Hvis man ser på trafikken fra Københavns Lufthavn, så er Hamborg ikke nævnt på den liste af byer, hvor der er flest passager til. Det er mængde af trafik end størrelsen af byer som er interessant.
Med en rejsetid på omkring tre timer vil det jo nok ændre sig. Der er flere, der arbejder for forbindelse Göteborg - København - hamburg med afstikkere til Oslo og Berlin - blandt andet de her "8 million city" folk, som andre kender bedre end jeg. Det er forventningen blandt flere udenlandske "eksperter", at København kan komme helt i top blandt de store hovedstæder i København (Amsterdam, Berlin, London) ift udvikling og hvad man nu ellers måler på. En væsentlig del af dén historie forudsætter hurtige tog på akserne Oslo - Göteborg - København - Hamburg - Berlin, Stockholm - København og København - Aarhus/Esbjerg/Aarhus. Derudover vil udvidelsen af Københavns Lufthavn tiltrække en hel del rejsende længere fra - også transfer rejsende og som "indgang til Europa".
/Lasse