Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvornår kan der frigives IC3 (Trafikpolitik)

af Scharfenberg, 29/6 2018, 12:16 (2345 dage siden) @ Henrik Hansen


Det er ganske rigtig lidt underligt ud, at DSB prioriterer deres kørsel til Hamburg, som oven i købet er en underskudsforretning, når man ikke kan afse et antal IC3 togsæt til at betjene ruten til Esbjerg, udover de ca. 3 afgange i begge retninger der er pt. som følge af problemerne på kørestrømmen.

Kørslen til Esbjerg indgår i DSB kontrakt, men alligevel så er det på en eller anden måde lykkedes DSB, at få lov til at nedprioriterer ruten uden nogen form for konsekvenser - andet end en længere rejsetid for passagerne.

To muligheder:

1. Fuld eller næsten fuld drift med IC3 til/fra Esbjerg mod at hele Tysklandstrafikken aflyses
2. Opretholde IC3-driften til/fra Esbjerg i myldretiden + Tysklandstrafikken

Hvad havde du selv valgt, hvis du var driftsdirektør eller adm. dir. i DSB?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalender
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak