Hvornår kan der frigives IC3 (Trafikpolitik)
Der er dukket en række interessante bilag op, og de dækker mange forskellige områder, som vi debatterer her i forum.
Link til de nævnte materialer kan findes her:
http://www.ft.dk/samling/20171/almdel/tru/bilag/338/index.htm
Jeg kigget i materielt og kan se at BDK vil bruge IC3 fra en strækning får nyt signalsystem til elektrificering er plads. Men jeg kan ikke se hvordan de vil kunne frigive IC3 materiel, når DSB først fået nyt el-togsæt i 2024. Er der mange IC3 bundet på togsystemet til Esbjerg? Notat skriver at alle IC3 muligvis har ETCS i 2021 - hurtigere end tidligere udmeldt. Og de nævner en anlægsplan fra april i år.
Roskilde-Holbæk-Kalundborg er vel ikke noget problem pga. immunisering af Roskilde-Holbæk, så ME og IC4 kan forsætte i en periode.
Næstved-Nykøbing F - sat til af få nyt signalsystem i 2022 - er der nok IC3 på det tidspunkt?
Aarhus-Aalborg - der er allerede det meste er IC3, Lint mv - der er årstal 2024 for nyt signalsystem - vel ikke noget problem der.
Fredericia-Aarhus i 2025 - der er kommet el-togsæt. Men frigiver det nok IC3?
Og København-Ringsted går over til nyt signalsystem i 2024.
Mvh
Steen