Femern Bælt - Tysk jernbaneudbygning forsinket (Trafikpolitik)
Der skal som nok komme til at køre tog, men om det bliver 1 tog pr. time, er måske mere usikkert.
Vi kan forvente at private operatører, Flixtog, SJ og måske andre vil køre. De kører næppe timedrift, men skummer fløden.
Det vil så betyde, at "hullerne" skal fyldes ud på tilskudskørsel, hvilket jo så bliver dyrt. Og politiken i Transportministeriet er "ingen tilskud til international trafik".
.
Øh. Man skal da kun fylde "hullerne" ud hvis det medfører at den rentable trafik bliver endnu mere rentabel. Det er da fornuftigt at køre på de tidspunkter hvor der er mange rejsende og ingen tog når der er få eller ingen.
Jeg ser analogien for mig med flyruter med tomme flyafgange, alene til for at fylde "lufthuller" ud.......
Noget helt andet er at afgifterne for kørsel og dermed billetpriser bliver så høje at det nok skal kvæle enhver succes.