Femern Bælt - Tysk jernbaneudbygning forsinket (Trafikpolitik)
I Danmark regnede daværende transportminister 'Toyota' Carina Christensen også med, at den danske jernbanedel kun skulle være til 160 km/t, da den jo primært skulle befares af transitgodstog. Hun glemte bare, at 160 km/t jo er en bumletogshastighed for et persontog, der kører non stop mellem Kbh., Næstved, Nyk. F og Hamborg.
Heldigvis er vore sydlige naboer også blevet klogere.
Men det er alt sammen visionære politikeres skyld, at vi sandsynligvis får en 200 km/t-jernbane mellem Kbh. og Hamborg. Nogle knap så visionære mennesker regner fortsat ikke med, at passagerstrømmen mellem Kbh. og Hamborg bliver stor nok fx til et tog i timen i begge retninger. Men i forhold til rejsetid svarer det til lyntog mellem Kbh. og Aarhus, og Hamborg er dobbelt så stor som Kbh. Med andre ord er der et kæmpe potentiale i den strækning. Håber jeg får ret