Banedanmarks seneste statusrapport om Signalprogrammet (Trafikpolitik)
BDK forsøger her at undgå den store "Oktober 2018" beslutning, hvor flere politikere lægger op til en lukning af Signalprogrammet (ERTMS på Early Deployment, København - Ringsted og Thybanen) og så et genudbud i 2027, når andre lande er kommet foran i udviklingen. Simpelthen fordi Danmark ikke har råd til at kaste penge på Banedanmarks ERTMS bålet.
Det er svært at lukke på nuværende tidspunkt. For det vil kræve en dyr ophævelse af kontakter....
Det er jo så det, der forhandles om. Der er vel en grund til at Deloittes rapport er fuld af grå felter når det kommer til økonomi?
Der er vel næppe uden grund at ministeren nævner dette i oversendelsesbrevet til transportudvalget.
Omvendt, hvis stikket trækkes, så er det en engangsudgift. Det kan økonomer godt lide.
Fosættes med signalprogrammet, så følger ukendte milliardregninger i kølvandet. Det kan økonomer ikke lide. Slet ikke når sygehuse og forsvaret også skal have.....råderummet er ligesom begrænset. Da SP ikke rigtig kan siges at være en success eller noget letforklarligt overfor vælgerne, så er det fristende at hælde kronerne i sundhedsområdet.....overbelægning i årvis på sygeshuse gør sig dårligt i pressen.
Måske kunne vi endda få noget velfungerende NÅR sagerne er udviklet og tilgængelige? Vel skriver vi så 2030, men det må så være konsekvensen.