Venstre tilslutter sig aftalen bag Togfonden DK (Trafikpolitik)
Sidst, men ikke mindst, hvad angår Togfonden DK: Jeg synes personligt at ideen med at lade skatter og afgifter fra erhvervslivet og udvinding af olie er ganske fornuftig. Men lige netop disse har mere eller mindre diskret bidraget økonomisk til Venstre og andre borgerlige partier for at opnå bedst mulig behandling (og ja, jeg mener at det principielt kan betegnes som en form korruption, omend ikke i den grad som det ses andre steder i verden), så at Venstre skulle vælge at støtte Togfonden anser jeg for at være mildest talt usandsynligt eller snarere en åbenlys løgn.
.
Togfonden er et godt eksempel på hvor lidt et luftkastelsforlig betyder i praksis, sålænge man ikke har sikret sig flertal for finansieringen af samme luftkastel.
Beskatning af erhvervslivet er den helt rigtige vej at gå. Der er for mange i Danmark der arbejder i den private sektor og det bør straffes hårdere. Der er nu engang bedst at gå til kilden til denne brøde og beskatte arbejdsgiverne. Det bedste vil være at lægge mindst 100 % beskatning af profitter og lignende kapitalindkomster for at sikre at intet kan bortgives til de forkerte organisationer, det vil sige dem som ikke støtter jernbaner overalt.
Det vil nok betyde at hovedparten af danske forbrugsvarer skal importeres. Men pyt, der er jo kun tale om et mindre underskud overfor udlandet i den sammenhæng. Alternativet er at oprette offentlige selskaber som skal stå for for eksempel mælkeproduktion, distribution og lignende. Det vil fremme både jernbanetrafik og dermed også byggeriet af flere tværgående jernbanebaserede kattegatforbindelser. Der er flere partier som vil bifalde dette, ofte kendetegnet ved samme farve som "stoplysets farve". Af hensyn til det formentlig kommende underskud overfor udlandet skal der opføres et hegn som kan holde arbejdsgiverne inde i landet, hvilket er overens med mere gule partier på farveskalaen. Når nordsøolien bliver beskattet 100 % bliver der ikke hentet noget op hvilket vil glæde de grønne partier. Allesammen som støtter op om den vidunderlige togfondløsning som med udvidet Kattegat-byggeri vil gøre det lettere passivt at sidde i et tog og beskue det blå hav.