Forslag til ny bane Roskilde - Hillerød (Trafikpolitik)
Nu er vi vist ude i at du skal igang med "økonomi for begyndere". Efterspørgselskurver, -elasticitet mv. Men du kan lade skrive ind på et økonomistudium, medmindre du rammer uddannelsesloftet.
Hvad tror du egentlig du opnår med non-sequitur ad hominem'er?
Hvis "dit" baneanlæg kunne dokumenteres at have positivt afkast af den investerede sum kan du jo bare vise beregningen. Det er dig som plæderer for en sådan bane.
Baneanlæg har sjældent positiv driftsøkonomi. Det er deres samfundsøkonomiske værdi der betyder noget.
Dine forslag fører alle udenom alle de store arbejdspladser i Hillerød, bortset fra det kommende sygehus.....suk! Kig du nøjere på Hillerøds geografi. Også i de to henviste eksempler.
De standser ved den nye station syd for Hillerød. Eftersom den er planlagt af kommunen må den have en eller anden positiv værdi for samme.
Der er vist ingen eksisterende nordsjællandske baner som er rentable, hvis omsætningen både skal klare afskrivninger på faste anlæg og tog, samt driftsudgifter.
Næ. Se ovenfor.