Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Status for anlægs- og byggeprojekter 2. halvår 2017 (Trafikpolitik)

af steenth, 4/1 2018, 12:05 (2521 dage siden) @ Peter Christensen

Det er da helt fint at drevne kan skifte sporet, men hvis FC ikke kan stå for omstillingen og se om der er kontrol på skiftet, jamen så kan det ligesom være lidt ligemeget. Alternativet er en gang mandskabskrævende, god gammeldags mellemblok osv med folk 24/7/365....det koster folk, som BDK næppe har (og nå-ja, penge men det er en detalje).

Hvor vil du få en manuel linjeblok fra? Det er årtier siden sådan noget var været brugt i dette land. Men BDK har valgt at bruge en linjebloktype som de i forvejen bruger og ikke kræver mandskab...

Det ærger mig meget at BDK har fejlvurderet egne evner mht. signalprogrammet. Reelt er det et IT-projekt og i den størrese har meget få folk erfaring hermed. Forvent mere ballade når næste omgang pinligheder ikke kan skjules mere; jeg er jævnt pessimistisk her.

Når jeg sammenligner med andre projekter, så har BDK noget bedre styr på de elementer, som har en risiko. De de fleste problemer, som de er løbet ind, var beskrevet i beslutningsoplægget. Og med de ændringer, som de har fået politisk godkendt i efteråret, har gjort de har en lang mere realistisk plan,. Fx en forsinkelse af en fase ikke skal medfører en hovedløs forcering af de næste trin fordi man skal holde en tidsplan. Og mit indtryk at de hentet mange folk ind udefra som konsulenter i projektet....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak